اخباراقتصادی

وجود مافیای گسترده در صنعت خودروسازی کشور

خودروهای تولید داخلی، وسیله نقلیه یا ماشین‌های مرگ؟

 شبکه کلمه/ رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ درباره ایمنی نداشتن خودروهای تولید داخلی گفته، کیفیت پایین این خودروها و گزارش‌هایی که از نقص فنی آنها داده می‌شود به ماجرای پشت پرده خودروسازان و مافیا مربوط است.

به گفته سرهنگ سیدهادی هاشمی: قطعه‌ساز خودش عضو هیئت‌مدیره خودروسازی است مگر از این فاجعه بالاتر داریم؟.

این مقام ارشد سابق پلیس راهور افزود: «در دنیا مسئول ایمنی و سلامت مردم کشور شخص رئیس‌جمهور است، ولی در کشور ما دولت، رئیس‌جمهور و وزارت صمت نماینده خودروساز هستند نه مردم و این یک فاجعه است. اگر رانت‌ها برداشته شود، مسئله خودروسازی و مشکلات آن حل می‌شود».

به گفته‌ی سرهنگ سیدهادی هاشمی: «یکی از نمایندگان مجلس از طرف مجلس رفت و اشکالات خودروها را جمع‌آوری کرد و با نجابت این موارد را در صحن مجلس مطرح کرد. می‌دانید چه شد؟ دور بعد این نماینده تایید صلاحیت نشد. منظورم این است این مافیا همه را در خودش غرق کرده است و به اعتقاد من امیدی به خودروسازی در کشور ما نیست».

او با اشاره به اینکه اگر «تعرفه‌های گمرکی برداشته شود و رقابت ایجاد شود» گفته: مطمئنا با ورود خودروهای باکیفیت این خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل که آدم‌کش هستند جمع می‌شوند.

او با ارائه آمار به اعتماد آنلاین نشان داده است از بیشترین طبقه‌ی جامعه که در تصادفات کشته می‌شوند: دهک‌های پایین جامعه هستند که به دلیل گرانی توان خرید خودروی باکیفیت را ندارند.

هاشمی در ادامه از اینکه خودروسازی و صنایع ما یک وزیر دارد؛ اما وزیر به مردم پشت کرده و به سمت خودروساز رفته است و همچنین از اینکه در این ماجرا «هیئت دولت» و «بانک مرکزی» هم «به مردم و کشور پشت کردند و رفته‌اند سمت خودروساز» ابراز تاسف کرده است.

وی گفته تصادفات در ایران عجیب و غریب است؛ چراکه وقتی یک تصادف اتفاق می‌افتد سرنشینان وسایل نقلیه به ۳ صورت آسیب می‌بینند: کششی، فشاری یا برشی. اما در اکثر تصادفاتی که در ایران رخ می‌دهد سرنشینان به هر ۳ شکل آسیب می‌بینند.

دکمه بازگشت به بالا