اخبارتازه های اجتماعی

بیشتر آتش‌نشانان ایرانی به دلیل مشکلات معیشتی دو شغله هستند!

شبکه کلمه/۳۰ دی ماه ۹۵ بود که در حادثه حریق و ریزش پلاسکو ۱۶ تن از آتش‌نشانان جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۳۰ نفر مصدوم شدند.

حالا با گذشت ۵ سال از آن حادثه تلخ، آتش‌نشانان که شغلشان در دسته مشاغل سخت و زیان آور دسته بندی می شود، می گویند: حتی با وجود چند سال ارفاقی که اخیرا سازمان آتش‌نشانی داده، اما شرایط فعلی، آن چیزی نیست که درخور شان آتش‌نشانان باشد؛ زیرا بعد از ۲۵ سال کار مشقت‌بار، در صورت بازنشستگی، حق و حقوق آنها آنقدری نیست که به آرامش برسند.

یک آتش نشان با هفت سال سابقه کار در گفت و گو با ایسنا به شغل دوم آتش نشانان اشاره می‌کند و می‌گوید: مساله کوتاه و مختصر است. این روزها تعداد آتش نشانانی که برای گذران زندگیشان مجبور هستند دو شغل داشته باشند کم نیست. این در حالی است که ساعت کاری آتش نشانی نیز کم نیست و یک آتش نشان برای اینکه ذهنش صد درصد در محل کارش باشد نیاز به آرامش فکری دارد.

او ادامه می دهد: البته به نظر من آتش‌نشانان با فشاری که به خودشان وارد می کنند از این موضوع که شغل دوم صدمه ای به کارشان بزند جلوگیری کردند، اما داشتن شغل دوم برای کسی که آتش نشان است یعنی فرسودگی بسیار زیاد طی مدت زمان بسیار کوتاه.

این آتش نشان در پایان خواهان رسیدگی به وضعیت معیشتی همکاران خود می شود تا مجبور نباشند برای گذراندن زندگی فشار مضاعف دو شغله بودن را تحمل کنند.

دکمه بازگشت به بالا