اخبارسیاسی

برجام و پروژه‌های اقتصادی موضوعات مورد بحث در دیدار پوتین و رئیسی

شبکه کلمه/ به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، در ملاقات ۲۹ دی، بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و ابراهیم رئیسی همتای ایرانی‌اش، در مورد برجام و اجرای پروژه های مشترک اقتصادی و موضوعات بین المللی گفت وگو خواهد شد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: قرار است در دیدار سران ایران و روسیه، همه مسائل مربوط به همکاریهای دوجانبه، ازجمله، اجرای طرح های مشترک در عرصه‌های اقتصادی و بازرگانی و موضوعات مهم بین المللی و منطقه ای بررسی شود.

علاوه بر این، در این مذاکرات، مساله مذاکرات وین مورد توجه قرار خواهد گرفت.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران نیز امروز اعلام کرد که ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، فردا چهارشنبه عازم روسیه خواهد شد.

حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، ‌ دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی روس، بخشی از برنامه‌های اعلامی ابراهیم رئیسی در این سفر ۲ روزه است.

جمهوری اسلامی تا کنون در راستای سیاست نگاه به شرق و ایجاد روابط راهبردی مسیرهایی چون عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای، اجرایی شدن توافق راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین و اجرای سند ۲۰ ساله با روسیه را پیموده است.
مسیرهایی که همه پنهان از افکار عمومی بوده و به گفته بسیاری از کارشناسان مستقل، گذار از منافع ملی و هضم شدن در بازی قدرت‌هایی چون چین و روسیه است.

دکمه بازگشت به بالا