اخبارسیاسی

محکومیت حملات شبه نظامیان حوثی به امارات توسط کشورهای مختلف

شبکه کلمه/ سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای زیادی از جمله سعودی، مصر، کویت، بحرین، بریتانیا، فرانسه، قطر، اردن، الجزائر و یمن، حمله پهپادی شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت تهران به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را محکوم کردند.

 در همین حال، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، بامداد سه‌شنبه ۱۸ ژانویه، حمله حوثی‌ها به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی و منطقه صنعتی مجاور آن را محکوم کرد و از حوثی‌ها خواسته است تا از هرگونه تشدید تنش در منطقه جلوگیری کنند.

 از دیگر سو، لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا، نیز در حساب توییتر خود اعلام کرد که کشورش حملات حوثی‌ها به تاسیسات غیرنظامی در ابوظبی که به کشته‌شدن سه نفر و زخمی‌شدن ۶ تن دیگر منجر شد را به شدت محکوم می‌کند.

 در این راستا، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی شب گذشته طی تماس تلفنی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی ضمن محکوم کردن حمله شورشیان حوثی به امارات، اعلام کرد، چنین اقداماتی که عربستان و امارات را هدف قرار داده، عزم دو کشور برای مقابله با آن اقدامات را که توسط نیروهای تروریسم انجام می شود، جزم می کند.

 از سوی دیگر، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی نیز در تماس تلفنی با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات تاکید کرد که حملات اخیر به عربستان و امارات تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه است و تاییدی بر این موضوع است که شبه نظامیان حوثی به منبع اصلی تهدید امنیت و ثبات منطقه و جهان تبدیل شده اند.

دکمه بازگشت به بالا