اخبارحوادث

بارش برف و باران در ۱۹ استان؛ مفقود شدن ۲ کودک در سیل کرمان

به گفته رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، امروز ۱۹ استان کشور شاهد بارش برف و باران و وزش باد شدید بود.
به گفته صادق ضیاییان در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، قزوین، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جزایر واقع در تنگه هرمز و جنوب کرمان، بارش برف و باران، وزش باد شدیدِ موقت و در استان‌های جنوبی رعد و برق پیش‌بینی شده بود.

صادق ضیاییان ادامه داد: از بعدازظهر بارش به تدریج از سمت غرب کاهش می‌یابد و چهارشنبه در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید اظهار کرد: از اواخر چهارشنبه (۲۹دی‌ماه) و روز پنج شنبه (۳۰دی‌ماه)، با نفوذ سامانه بارشی به کشور دوباره در شمال غرب و غرب کشور، استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش خواهیم داشت. روز جمعه (اول بهمن‌ماه) نیز در شرق دریای خزر و شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد.

همزمان با هشدار نسبت به ناپایداری شامل بارش باران، برف و وزش باد برای ۱۹ استان کشور، فرماندار ریگان در شرق استان کرمان می‌گوید که به دنبال بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطق کوهستانی این شهرستان ۲ کودک مفقود شدند.

امین باقری عنوان کرد: همچنین جاری شدن سیلاب راه ۴۵ روستای این شهرستان را مسدود کرد.

فرماندار ریگان تاکید کرد: تمامی روستاهای مناطق کوهستانی ریگان هم اکنون در محاصره سیلاب قرار دارند و قطع برق ۳۰ روستا و تلف شدن دام ها از دیگر خسارات سیلاب در این شهرستان است.

دکمه بازگشت به بالا