اخباراقتصادی

جمهوری آذربایجان محموله‌های فلفل ایرانی آلوده به ویروس را نابود کرد

شبکه کلمه| جمهوری آذربایجان اعلام کرده است، محموله‌های بزرگ فلفل آلوده به بیماری ویروس چروکیدگی قهوه‌ای (موسوم به روگوز) که از ایران وارد کرده بود را کاملاً از بین برده است.

امنیت غذایی جمهوری آذربایجان طی گزارشی اعلام کرد، سه شرکت به‌صورت جداگانه از ماه آبان ۹۹ بیش از ۲۶ تن محموله‌ فلفل از سمت رژیم ایران وارد کرده بودند که با نمونه‌برداری و آزمایش فلفل‌ها، همه محموله‌ها ویروس بسیار خطرناک روگوز را داشته‌اند.

رسانه‌های رژیم ایران پیش‌تر نوشته بودند، در حالی که ویروس روگوز سال‌هاست که به خطری شایع و جدی برای محصولات کشاورزی ایران، خصوصاً فلفل و گوجه‌فرنگی تبدیل شده، اما معلوم نیست نهادهای متولی این کار در حکومت چگونه مجوز سلامت این محصولات را برای بازارهای داخلی یا خارجی صادر کرده‌اند.

پیش‌تر نیز در ماه گذشته روسیه محموله‌های بزرگی از فلفل رژیم ایران را بازگرداند، اما دولت آذربایجان تصمیم گرفته است همه این محموله‌ها را قرنطینه کرده و کلاً از بین ببرد.

لازم به یادآوری است که، سران رژیم ایران علت بازگشت محموله‌های فلفل دلمه‌ای این رژیم از روسیه را استفاده از سموم پرخطر و باقی ماندن آنها در محصول نهایی که برای سلامت انسان خطرناک است عنوان کرده بودند با وجود آن اما سپاه پاسداران فلفل های آلوده ی برگشت خورده از روسیه را در مناطق فقیرنشین تهران و اطراف آن توزیع کرده است.

دکمه بازگشت به بالا