اخباراهل سنت

انتقاد علمای سرباز از عدم اعطای مرخصی به مولانا فضل الرحمن کوهی

به گزارش شبکه جهانی کلمه، مولوی محمد امین آسکانی مدیر داخلی مدرسه دینی انوارالحرمین پشامگ و مولوی واحد بخش بلوچی مدیر داخلی مدرسه دینی صدیقه سگار ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰، با انتقاد از عدم اعطای مرخصی به مولانا فضل الرحمن کوهی، خواهان اعطای مرخصی و آزادی مولانا کوهی شدند.

مولوی محمدامین آسکانی در هشتمین دوره مسابقه سخنرانی طلاب شهرستان سرباز و راسک که با میزبانی انوارالحرمین پشامگ برگزار شد، گفت : “یک سوم از حکم محکومیت مولانا فضل‌الرحمن کوهی گذشته در حالی که طبق قانون باید برای مولانا حکم آزادی تعلیق صادر شود”.

وی با تاکید اینکه مولانا کوهی بیگناه هست و ظالمانه در زندان افتاده است، افزود:” اما متاسفانه بدون هیچ دلیل این قانون را تا به امروز برای مولاناکوهی سلب کردند، علاوه از این، از مرخصی ایشان هم ممانعت شده است”.

مولوی واحد بخش بلوچی نیز با تاکید بر بی گناهی مولانا کوهی، خواهان آزدای وی شد و گفت:”آزادی مولانا فضل الرحمن کوهی خواسته کل جامعه اهل سنت است و هم به نفع نظام و هم به نفع ملت است که مولانا کوهی هر چه زودتر آزاد شوند”.

لازم به ذکر است، مولوی فضل الرحمن کوهی در تاریخ هفتم آذر ماه ۹۸ به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد احضار و پس از یک سال بلاتکلیفی به ۶ سال و چهار ماه زندان محکوم شد.

شبکه جهانی کلمه دهم دی ماه در گزارشی از زرندی، قاضی دادگاه ویژه روحانیت مشهد، مصطفی محامی نماینده علی خامنه ای در سیستان و بلوچستان و مسئولان سپاه در بلوچستان بعنوان عوامل پشت پرده ممانعت از مرخصی مولانا کوهی نام برد.

جمعی از مردم شهرستان راسک، نیز، ۱۹دی ۱۴۰۰ برای مطالبه‌ی آزادی مولانا فضل الرحمن کوهی، مقابل فرمانداری این شهرستان دست به تجمع اعتراضی زده و تهدید کردند که در صورت آزاد نشدن مولانا کوهی در هفته آینده، اقدام به برگزاری تجمع بزرگ در سطح این شهرستان خواهند کرد.

دکمه بازگشت به بالا