اخبارحقوق بشر

نگرانی ها نسبت به وضعیت دو صیاد بلوچ در زندان سریلانکا؛ بی تفاوتی مسئولان جمهورى اسلامى

یکی از نزدیکان دو شهروند بلوچ که سه سال پیش در آب‌های بین‌المللی نزدیک کشور سریکلانکا بازداشت شده اند، در گفتگو با خبرنگار شبکه جهانی کلمه از وضعیت عزیزان خود اظهار بی اطلاعی و نگرانی کرد.

 این منبع در گفتگو با کلمه می گوید:” “علی هنزرانی” فرزند پیر محمد و “مسلم هنزرانی” سه سال پیس در آب های بین المللی بازداشت شده و به زندانی در سریلانکا منتقل شده اند”.

 وی افزود:” در یک سال اول بازداشت گاهی به آنها اجازه داده می‌شد که با خانواده تماس گرفته و خیلی مختصر احوال پرسی کنند، اما حدود دو سال است که هیچ تماسی با خانواده نداشته اند “.

 این منبع که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد:”علی زمان بازداشت ۱۹ و مسلم ۲۴ سال داشته و بعنوان “جاشو” [ملاح] در یک لنج ماهیگیر کار می کردند.”
این منبع که یکی از نزدیکان این دو صیاد بلوچ است، گفت:” این دو زندانی بلوچ در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و مسئولین زندان پرونده آنها را به دادگاه هم ارسال نکرده اند و سفارت ایران نیز هیچ همکاری و اقدامی برای آزادی این زندانیان بلوچ نمی‌کند”.

 وی درادامه با بیان اینکه خانواده های دو صیاد زندانی مذکور دارای مشکلات مالی هستند؛ گفت: پدر علی نابینا است و پدر مسلم هم سال ها پیش فوت کرده است.

 او از مجامع حقوق بشری خواست برای آزادی این دو صیاد بلوچ تلاش کنند.

 لازم به ذکر است که ایرانیان زیادی در زندان‌های کشور سریلانکا دربازداشت هستند؛ ۲۱ مهر ماه مرگ دو زندانی در یکی زندان های این کشور بر اثر “نوشیدن مایع ضدعفونی‌کننده” که سفارت ایران برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در اختیار زندانیان قرار داده بود، خبر ساز شد.

دکمه بازگشت به بالا