اخبارسیاسی

شاهزاده رضا پهلوی: بکتاش را به زنجیر کشیدند و کشتند؛ تنها به جرم اینکه حقیقت را فاش می‌گفت!

 به گزارش شبکه جهانی کلمه، شاهزاده رضا پهلوی، ولیعهد سابق ایران در واکنش به مرگ مشکوک بکتاش آبتین شاعر و فیلمساز می گوید: او را به زنجیر کشیدند و کشتند؛ تنها به جرم اینکه حقیقت را فاش می‌گفت.

وی در توییتی نوشت: “جمهوری اسلامی یک شاعر و هنرمند معترض دیگر را به قتل رساند. در زمانه‌ای که تبهکاران و جنایتکاران، رها و در مسند قدرت هستند، بکتاش آبتین را به زنجیر کشیدند و کشتند؛ تنها به جرم اینکه حقیقت را فاش می‌گفت و نسبت به درد و رنج وطن و مردمش بی‌تفاوت نبود.”

او در ادامه نوشت: “بکتاش آبتین در راه آزادی ایران جاودانه شد، و راه او تا روزی که این ظلمت از کشور ما رخت بر بندد، ادامه خواهد داشت.”

لازم به اشاره است که کانون نویسندگان ایران روز شنبه، ۱۸ دی‌ماه طی اطلاعیه ای اعلام نمود که بکتاش آبتین، نویسنده و شاعر زندانی، در بیمارستان ساسان تهران درگذشته است.

در روزهای اخیر، خبرهایی از وخامت حال وی منتشر شده بود و گفته شد که او در کمای مصنوعی به سر می‌برد.
وی در زندان برای دومین بار به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بود.

کانون نویسندگان ایران پیشتر بارها از مسئولان زندان به‌ دلیل تاخیر در انتقال آقای آبتین به بیمارستان انتقاد کرده بود.

این خبر در حالیست که زنده یاد بکتاش آبتین با اتهاماتی چون عضویت در کانون نویسندگان ایران و حضور بر مزار جان‌باختگان قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای به شش سال زندان محکوم و از پنجم مهر ۱۳۹۹ و در اوج بحران شیوع کووید ۱۹ برای اجرای حکم خود به زندان اوین منتقل شد.

 

دکمه بازگشت به بالا