اخبارسیاسی

دیدار هیات طالبان با اسماعیل خان و احمد مسعود در ایران

به گزارش شبکه جهانی کلمه، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان خبر داد که امیر خان متقی،‌ سرپرست وزارت خارجه طالبان،‌ در سفر به تهران با احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی و اسماعیل خان والی پیشین هرات دیدار کرده است.

او با انتشار توییتی خاطر نشان کرد، «امارت اسلامی» به آنها اطمینان داد که می‌توانند بدون هیچ نگرانی به کشور خود بازگردند!

امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه هیات حاکمه افغانستان در راس یک هیات اقتصادی و سیاسی شنبه شب وارد تهران شد .

این خبر در حالیست که صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی، روز یک‌شنبه، ۱۹ دی در توییتی نوشت که قرار نیست مذاکره‌‌ای میان احمد مسعود و رهبری طالبان انجام شود!

همزمان با این خبر، سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی تهران در پاسخ به سوالی در خصوص صحت و سقم دیدار امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان با احمد مسعود و اسماعیل خان در تهران، گفت: نگاه ایران به وضعیت مردم افغانستان شمول‌گرا و فارغ از منطقه و قومیت بوده است. در خصوص ملاقات نیز ایران میزبان گروه‌های مختلف افغانستانی است و گفت‌وگوهای بین‌الافغانی همچنان در دستور کار ایران قرار دارد. در این سفر نیز ایران میزبان این گفت‌وگوها بوده و تا جایی که ما خبر داریم مذاکرات خوبی میان این رهبران انجام شده است.

دکمه بازگشت به بالا