اخبارسیاسی

مقامات آمریکایی: تهران از جاسک به‌ عنوان نقطه ارسال محموله‌های سپاه به یمن استفاده می کند!

شبکه کلمه/ مقامات آمریکایی می گویند که نظام تهران از جاسک به‌عنوان نقطه ارسال محموله‌های سپاه پاسداران استفاده می کند!

در این راستا، وال استریت ژورنال روز ۱۸دیماه با اشاره به گزارش کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل، فاش ساخت که بندر جاسک نیروی دریایی رژیم ایران، نقش کلیدی در قاچاق سلاح به یمن دارد.

این گزارش می نویسد که یک گزارش محرمانه برخی از ریزترین شواهد را در مورد صدور تسلیحات توسط تهران به یمن و جاهای دیگر ارائه می‌دهد، می‌گوید که هزاران پرتاب‌کنندهٔ راکت، مسلسل، تک‌تیر و دیگر تسلیحات ضبط شده در دریای عرب توسط نیروی دریایی آمریکا طی ماه‌های اخیر احتمالاً از یک بندر(جاسک) در ایران آمده بودند.

براساس این گزارش محرمانه، قایق‌های چوبی کوچک و انتقال زمینی در تلاش برای قاچاق تسلیحات ساخت روسیه، چین و ایران به یمن استفاده شده، که سالیان است که ارتش آمریکا دنبال متوقف کردن این جریان سلاح است.

در پیوند با این گزارش، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین یکم دی ماه اعلام کرد دو کشتی گشتی این ناوگان یک محموله سلاح از یک کشتی ماهیگیری بدون پرچم و تابعیت با مبدا ایران را در شمال دریای عرب توقیف کردند که شامل یک هزار و ۴۰۰ قبضه سلاح کلاشینکف و بیش از ۲۲۶ هزار گلوله بوده است.

این بیانیه فاش ساخته بود، کشتی مذکور بدون پرچم که بر اساس ارزیابی‌ها مبدا آن ایران است، در مسیری در آب‌های بین‌المللی در حرکت بود که در گذشته برای انتقال غیرقانونی سلاح به شبه‌نظامیان حوثی در یمن استفاده می‌شده است.

دکمه بازگشت به بالا