اخباراهل سنت

عدم برگزاری نمازجمعه در آزادشهر در اعتراض به عزل مولانا محمد حسین گرگیج؛ ادامه تهدید نهادهای امنیتی

به گزارش شبکه جهانی کلمه، درپی عزل مولانا محمد حسین گرگیج از امامت جمعه آزادشهر از سوی حکومت، مردم این شهر روز گذشته نیز ( جمعه، ۱۷ دی ۱۴۰۰) در مسجد جامع آزادشهر براى هفته چهارم نماز جمعه را برگزار نکرده و به صورت فُرادا نماز ظهر را خواندند.

این در حالیست که مولوى مشعوف نیز برغم فشار نهادهای امنیتی امامت جمعه مسجد آزاد شهر را نپذيرفته و حکومت همچنان بدنبال گزينه ديگری برای این منصب است.

از دیگر سو، گزارش های دریافتی به شبکه کلمه حاکی است که روز گذشته با وجود قطعی اينترنت در شهرگالیکش، هزاران تن از مردم این شهر از نزدیک منزل مولانا گرگیج تا مسجد گاليكش وی را همراهی کرده و در نماز جمعه مشارکت نمودند.

مراسم نمازجمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ شهرستان گالیکش با حضور مولانا محمدحسین گرگیج و با امامت «مولوی محمدرسول رخشانی» برگزار شد.

این در حالی بود که مولانا گرگیج در لايو چند روز پیش، ضمن تشكر از مردم و طرح مسائل مهمى از وقايع اخير از مردم خواست كه آرامششان را حفظ نمايند.

یک منبع آگاه به خبرنگار کلمه می گوید با وجود تهدید ها و جو امنیتی در گالیکش، اما شهروندان تاکید نمودند، تا مولانا گرگيچ مجددا به امامت نماز جمعه آزادشهر بازنگردد به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

در پیوند با این خبر گزارش شده است که در هفته گذشته، اكثر علماى مدارس دینی اهل سنت استان گلستان ر ا به دادگاه ويژه روحانيت و دفتر رهبرى احضار کرده اند تا ازحمايتشان نسبت به مولانا گرگیج ممانعت به عمل آورند.

همزمان گزارش شده ، بعد از مراسم حمايت مردم از مولانا گرگيچ در هفته گذشته، نهادهای امنیتی، صدها تن از شهروندان گالیکش را شناسايى كرده و تلفنى تهديد کرده اند كه حق شركت در نماز مسجد گاليكش را در نزديكى خانه مولانا گرگيج ندارند.

گفته می شود که نهادهای امنیتی در اطراف خانه مولانا گرگیج از دو هفته پیش، شنود و دوربين هايى جهت كنترل اوضاع قرار داده اند.

در این راستا برخی گزارش ها حاکی است که مسئولان وعده داده اند سه شنبه این هفته هيئتى را از تهران براى حل بحران به استان گلستان ارسال خواهند کرد.

دکمه بازگشت به بالا