اخباراقتصادی

در پی بی‌نظمی پاویون ایران در اکسپوی دوبی سرپرست آن برکنار شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن زمانی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و “کمیسر جنرال” ایران در نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی، به دستور وزیر صمت از این سمت برکنار و هومن رازدار به جای او منصوب شده است.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ که با یک سال تاخیر به خاطر شیوع کرونا، از ۹ مهرماه در بندر دوبی آغاز به کار کرده و تا ۲۱ فرودین ادامه خواهد داشت، فرصتی است برای کشور میزبان و کشورهای دیگر جهت به نمایش گذاشتن دستاوردهای‌شان.

سازماندهی غرفه ایران پیشتر مورد انتقاد قرار گرفته و گفته شده بود که به‌جای معرفی دستاوردهای فضایی، هسته‌ای و پزشکی ایران، مشغولِ فروش گز و پسته و سوهان است.

آقای زمانی با دفاع از نحوه برگزاری غرفه گفته بود که “ماهیت اکسپو صنعتی نیست و نمایش دستاوردهای فضایی، هسته‌ای و پزشکی جایی در آن ندارد؛ بلکه این رویداد برخلاف سایر نمایشگاه‌های دیگر منحصرا فرهنگ و هنری بوده است.”

تسنیم گفته است که امکانات و دستاوردهای عمده ایران از جمله در بخش فرش بافی، معادن طبیعی، آب هوا و طبیعت بکر و چهار فصل و نظایر اینها نیز در این غرفه نادیده گرفته شده است.

این خبرگزاری گفته است که ظاهر پاویون ایران نیز “دچار نوعی بی نظمی و آشفتگی بود تاجایی که مطابق اخبار منتشرشده پاویون کشورمان چندین بار ضمن دریافت اخطار به دلیل مسائل ایمنی در معرض پلمب و تعطیلی قرار گرفت.”

گفتنی است رویداد اکسپو جهان را در یک پروژه بزرگ و مشترک گرد هم می‌آورد تا راه‌حل‌هایی برای چالش اساسی پیش روی بشریت بیابند. این چالش از طریق موضوع اکسپو، که به عنوان سکوی پرشی برای آنچه شرکت کنندگان به نمایش خواهند گذاشت و رویدادهای فکری و فرهنگی سازماندهی خواهند شد، مورد توجه قرار می گیرد.

دکمه بازگشت به بالا