اخباراقتصادی

از خلف وعده رئیسی در خاتمه دادن به نجومی‎بگیران تا حقوق سوپر نجومی ۸۰۰ میلیون تومانی!

شبکه کلمه/ چندی پیش خبری در مورد فیش‎های حقوق نجومی چند تن از مدیران شرکت پتروشیمی امیرکبیر در شبکه های مجازی منتشر شد که واکنش‌های متعددی را برانگیخت.

در آن زمان ابراهیم رئیسی گفت: «مردم انتظار شنیدن اخباری درباره حقوق‌های چند ده میلیونی را ندارند و به حقوق نجومی باید خاتمه داده شود.»

امروز نیز در ادامه افشاگری‌ها در مورد نجومی‌بگیران، ياشار سلطانی از حقوق‌ سوپر نجومی ماهیانه ۸۰۰ میلیون تومانی در پتروشیمی مهر و سکوت خبر داد.

طبق آخرین اسناد افشا شده در مورد نجومی‌بگیران شرکت پتروشیمی امیرکبیر، فرهاد رحیمی، مدیر مالی این شرکت ۲۱۵ میلیون تومان، علی جابری مدیر منابع انسانی ۱۲۵ میلیون تومان و حمیدرضا امین‌پور رئیس حراست ۸۴ میلیون تومان حقوق گرفته اند.

پیش ازین مالک شریعتی نیاسر درباره آخرین نتایج پیگیری های هیات تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی، گفته بود: در خصوص حقوق ها و دریافت های نامتعارف که به حقوق های نجومی معروف است، آنچه که در هیات تحقیق و تفحص مورد نظر ما است به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول رفع خلاءهای قانونی و بستن روزنه هایی است که در آینده شاهد این پرداخت ها نباشیم. بخش دوم: حتما به سراغ مصادیق خواهیم رفت؛ اما هدف اصلی هیات تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی مچ گیری نیست. آقای شریعتی وعده داده بود مصادیق به مردم معرفی خواهند شد.

برای اولین بار رسوایی فیش‌های حقوقی مدیران دولتی در ایران از فیش حقوقی رئیس کل وقت بیمه مرکزی شروع و بعد از آن به فیش حقوقی چند مدیر بانکی با ارقام کلان و حتی تا ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

گفتنی است در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، رئیسی وعده داده بود بخشنامه‌ای که منجر به دریافت حقوق نجومی توسط برخی مدیران شده را در روز اول استقرار دولتش، ابطال خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا