اخبارحقوق بشر

ناقض حقوق بشر، ادعای دفاع از حقوق بشر می کند!

به گزارش شبکه جهانی کلمه، غلامحسین محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضاییه ایران ادعا کرد، نظام جمهوری اسلامی باید «متولی» حقوق بشر باشد.

او افزود:‌ «ما از یک سو در زمینه حقوق بشر آموزه‌ها و دستاوردهای بسیاری داریم و از سویی دیگر نیز هجمه‌ها و تحمیل‌های ناروایی به لحاظ حقوق بشری بر کشور و نظام ما از طرف غربی‌ها وارد می‌شود.»

این ادعای مقام قوه قضاییه درحالیست که وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران بارها از جانب فعالان حقوق بشرو سازمان‌های مردم‌نهاد بین‌المللی، مورد انتقاد قرار گرفته‌است.

در دوران حکومت جمهوری اسلامی ایران، مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌جز دو سال، همه ساله، قطعنامه‌ای در مورد نقض حقوق بشر به‌وسیلهٔ حکومت تهران، صادر کرده‌است.

پیشتر، جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، با اشاره به نقض جدی حقوق بشر در ایران، به نمونه‌هایی از نقض حقوق بشر در دوران حضور ابراهیم رئیسی در راس قوه قضاییه اشاره کرده بود.

این مقام سازمان ملل، با تاکید بر عدم پایبندی حکومت تهران به موازین حقوق بشری، از تهدید خانواده‌های قربانیان اعتراضات و سرنگون کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی، به عنوان نمونه‌هایی دیگر، از الگوی رفتاری سران سیاسی جمهوری اسلامی نام برده بود.

دکمه بازگشت به بالا