اخباراقتصادی

دپوی خودروها در ایران به بهانه نقص فنی؛ اما به طمع افزایش قیمت‌ها!

شبکه کلمه/ آمارها نشان می‌دهد حجم دپوی خودرو در پارکینگ خودروسازان از ابتدای امسال افزایش یافته است. طبق محاسبات خبرگزاری همشهری‌آنلاین، میزان تولید خودرو در ۹‌ماه سال‌جاری ۲.۳درصد رشد کرده است، با این حال ۷درصد خودروهای تولید شده، معادل ۴۹هزار دستگاه به‌جای آنکه در بازار عرضه شوند، راهی پارکینگ شده است.

برخی کارشناسان معتقدند که با مطرح شدن موضوع افزایش قیمت خودرو، شرکت‌های خودروساز دست از فروش برداشته‌اند تا قیمت جدید خودرو تعیین تکلیف شود و همین موضوع به افزایش خودروهای دپوشده در پارکینگ کارخانه منجر شده است.

با زبانی دیگر، خودروسازان ایرانی با طمع اینکه خودروهای تولیدی امروزشان را در آینده با قیمتی بیشتر به مردم بفروشند، از عرضه آنها با قیمت امروز بازار خودداری می‌کنند و به بهانه نقص فنی، خودروهای تولیدی را در پارکینگ ها نگه می دارند؛ موضوعی که سخنگوی قوه قضاییه ایران نیز به آن اذعان داشته است.

به گزارش کلمه، ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری امروز خود، با اشاره به موضوع دپوی خودروها گفت: همه مردم در فضای مجازی دیدند که ما توقفگاه‌هایی را داریم که هزاران خودرو در آنجا پارک شدند و مردم سوال دارند که علت آن چیست؟

او ادامه داد: مسئولین توافق و مذاکره کردند که تا پایان آبان سال جاری تعداد خودروهایی که ادعا می شود دارای نقص‌اند کاهش یابد ولی (خودروسازان) به تعهد خود عمل نکردند و به تعداد آنها افزوده شد.

کدخداییان افزود: اگر این خودروها به دلیل نقص قطعه در پارک هستند چرا زمانی که قیمت خودرو افزایش می یابد تعداد خودرو (در پارکینگ‌ها) کاهش می یابد. ما مدعی هستیم این همه خودرویی که در توقف‌گاه‌ها هست موجب التهاب در بازار می شود و حبس سرمایه را در این زمینه داریم.

دکمه بازگشت به بالا