اخبارتازه‌های سیاسی

دفاع مایک پمپئو از اقدام آمریکا نسبت به کشتن قاسم سلیمانی

  به گزارش شبکه جهانی کلمه، همزمان با دومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی ، مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، با دفاع از اقدام کشورش نسبت به کشتن قاسم سلیمانی، آن را «تصمیمی خوب» توصیف کرد.

  او در مصاحبه با فاکس‌نیوز در توضیح دلایل کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس جمهوری اسلامی گفت: «سلیمانی به‌شکل فعالانه‌ای در حال توطئه علیه آمریکا بود و ما اقدام نظامی قانونی انجام دادیم تا مطمئن شویم که هیچ آمریکایی کشته نمی‌شود.»

  این سخنان در حالیست که روز گذشته ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری ایران مجددا از انتقام سخن گفت و تهدید کرد که اگر آمریکا، دونالد ترامپ و مایک پومپئو، رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه پیشین را محاکمه و مجازات نکند، جمهوری اسلامی انتقام می گیرد.

  سخنان تهدید آمیز مقامات تهران در حالیست که نظامیان این دولت بلافاصله پس از کشته شدن سلیمانی تهدید کرده بودند که انتقام سختی از آمریکایی ها می گیرد؛ سخنانی که در برخی محافل سیاسی این نگرانی را بوجود آورده بود که ممکن است جنگی تمام عیار دربگیرد. این انتقام سخت اما منجر به کشته شدن ۱۷۶ سرنشین هواپیمای اوکراین، توسط سپاه پاسداران شد.

  در پیوند با این گزارش، یک مقام ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق که نامش فاش نشده، روز دوشنبه( ۱۳ دی ۱۴۰۰ ) به خبرگزاری فرانسه خبر داد که نیروهای این ائتلاف دو پهپاد مسلح را که علیه پایگاهی در فرودگاه بغداد پرتاب شده بود، منهدم کردند.

  این دو پهپاد حوالی ساعت چهار و نیم بامداد مرکز پشتیبانی دیپلماتیک آمریکا را هدف قرار داد.

  به گفته رویترز، مقام‌های امنیتی عراق سرنگون شدن این دو پهپاد را تایید کردند و اعلام نمودند این حمله موجب مرگ کسی نشده است.

دکمه بازگشت به بالا