اخباراقتصادی

نماینده چابهار: وعده رشد اقتصادی ۸ درصدی رئیسی محقق نخواهد شد!

نماینده چابهار در مجلس، در رابطه با وعده رشد ۸ درصدی که دولت از آن صحبت می‌کند، اظهار داشت: آقای رئیسی در مجلس گفتند که ما به دنبال این رشد اقتصادی هستیم؛ اما با توجه به این شرایط سرمایه‌گذاری خارجی و شرایط تولیدی کشور به نظر من این اتفاق رخ نخواهد داد.

رشد اقتصادی ۸ درصدی یکی از هدف گذاری‌های دولت سیزدهم در بودجه سال آینده است، و این درحالی است که نتیجه توافق هسته‌ای و سرنوشت تحریم‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، و وضعیت انزوای اقتصادی ایران زیر سایه تندروی و تنش با جهان در حال وخیم تر شدن است.

آقای معین‌الدین سعیدی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به این موضوع که به نوعی می‌توان گفت انصافا کاسه صبر مردم دیگر لبریز شده ادامه داد: ما حتی اگر بحث جراحی اقتصادی را داریم، باید قبول کنیم که در برخی حوزه‌ها نیازمند جراحی هستیم؛ اما الان با یک بیمار نحیفی مواجه هستیم که شاید تاب و توان این عمل پرمخاطره را نداشته باشد. لذا در عین حال که ضرورت دارد در برخی از حوزه‌ها اقدام انقلابی حتما اتفاق بیفتد؛ اما این مستلزم ایجاد بسترها و اقناع‌سازی مردم است که برای مثال یک بخشی از آن را در حوزه حذف ارز ترجیحی می‌بینید.

به گزارش ایسنا طبق بررسی‌هایی که از سوی برخی دستگاه‌ها از جمله سازمان برنامه وبودجه، وزارت اقتصاد و مرکز پژوهش‌های مجلس صورت گرفته، نشان داده می شود که حذف ارز ۴۲۰۰ نرخ تورم را حدود  ۷.۶ درصد افزایش خواهد داد. البته دولت وعده داده که با برنامه حمایت ریالی این مشکل را حل خواهد نمود.

دکمه بازگشت به بالا