اخبارتازه های اجتماعی

بی‌سرپناهی همراهان بیمار در تهران؛ از خوابیدن در خودرو تا درماندگی در تامین دارو

  به گزارش شبکه جهانی کلمه،  ایلنا با استناد به گزارش های میدانی، از پدیده ای به نام بی‌سرپناهی همراهان بیمار در تهران پرده برداشت.

  ایلنا با اشاره به اینکه تهران جزو گران‌ترین شهرهای دنیاست، نوشت: آمار قابل توجهی خانه‌های خالی دارد و قیمت‌های خرید و اجاره منزل در آن غیر منطقی است،  به دغدغه اِسکان همراهان بیمار در اطراف بیمارستان‌های تهران پرداخته است.

  این گزارش می نویسد: بسیاری از همراهان بیمار شهرستانی، زیر بارِ هزینه‌های درمان، که هر روز بیشتر سنگینی می‌کند، راهی جز این ندارند که برای سپری کردن روزها و شب‌ها، خوابیدن در خودرو یا ماندن کنار خیابان را انتخاب کنند.

  ایلنا طی این گزارش میدانی، از زندگی موقت در پراید کرایه‌ای و پختن آبگوشت برای مریض در خودرو تا چهل روز نشسته خوابیدن یک پیرمرد اردبیلی به دلیل نداشتن مکانی مناسب جهت راحت دراز کشیدن خبر می‌دهد.

  از دیگر مشکلات عمده‌ایکه در این گزارش به آن اشاره شده، مشکل تامین دارو است.

  یک همراه بیمار شیرازی طی گفتگو با خبرنگار ایلنا می گوید: سه ماه را داخل ماشین گذرانده است. او تعریف می‌کند که تجهیزات عمل پیوند فرزندش حتی در شیراز هم نبوده و مجموعا سه سال تا زمانی مرخص شدن پسرش بین شیراز و تهران رفت و آمد کرده‌اند.

  او که کارگر است، می‌گوید از زمان بستری فرزندش کارش را رها کرده و الان مشکلش ماندن کنار خیابان نیست؛ زیرا یک دانه نان و یک قالب پنیر می‌خریده و با همان کل روز را در ماشینش سر می‌کرده است؛ اما الان مشکل اصلی‌اش تامین دارو است.

  او به خبرنگار ایلنا می گوید: دارو نیست خانم! داخل بازار سیاه هست. می‌توانم از آنجا قرصی که پنجاه هزار تومان است را پانصد هزار تومان بخرم. داخل ناصرخسرو هرچیزی که بخواهی گیرت می‌آید اما باید پول داشته باشی. من که سه سال است درگیر بچه‌ام هستم. از کجا این پول‌ها را بیاورم؟

دکمه بازگشت به بالا