سیاسیمقاله

توطئه‌ها و نقشه‌های جاهلانه برای تضعیف علمای مردمی اهل‌سنت

✍?دکتر جلال جلالی‌زاده

? بر کسی پوشیده نیست که از آغاز پیروزی انقلاب افراد، دسته‌ها و فرقه‌هایی در میان مسئولان و غیر مسئولان اعم از روحانیان و غیر روحانیان بوده‌اند که هدف، مقصد و مقصودشان تضعیف اهل‌سنت و یا ایجاد تفرقه و اختلاف و تحریک احساسات عوام و اشخاص ناآگاه برای رسیدن به مقاصد شخصی بوده است.

?هرچند در میان رهبران انقلاب و مبارزان شخصیت‌های وحدت‌طلب بوده‌اند و دغدغه‌ی وضعیت ناگوار مسلمانان را داشته‌اند، اما متاسفانه هر روز که می‌گذرد جریان انحرافی و فتنه‌انگیز قوی‌تر و با فشارهای مختلف در پی آن است که صدای حق‌خواهانه‌ی اهل‌سنت را در پیگیری مطالبات خاموش نماید که با توجه به فضای مجازی و سرعت انتشار و انعکاس حوادث و وقایع و واکنش آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان در جهان در پیشبرد اهداف خود موفق نیستند، اما این جریان بیکار ننشسته و با تحریک و فریب عده‌ای ناآگاه در لباس دین، سخنان و منویات خود را از زبان آنان و یا با قلم آنان بیان و پخش می‌نمایند.

? در چند روز گذشته پس از حوادث آزادشهر و اجرای نقشه‌ی جلوگیری از امامت مولانا گرگیج، یکی از علمای مردمی استان گلستان، که با اعتراض شدید مردم و علما مواجه شد، شاهد صدور بیانیه‌ی بدون امضا و مجهول از سوی علمای شمال و شمال غرب بودیم که خطاب به مولانا عبدالحمید، امام جمعه‌ی اهل‌سنت زاهدان منتشر شد که در کل فعالیت‌ها و پیگیری‌های ایشان را در دفاع از حقوق اهل‌سنت تخطئه نموده‌اند که لازم دانستم چند پرسشی خطاب به صادرکنندگان این ظلم‌نامه‌ها مطرح نمایم.

◽️اول: شما که پشت‌تان به قدرت گرم است، چرا از افشا و درج  اسم خود ابا نموده‌اید؟

◽️دوم: چه کسی به شما وکالت داده که از سوی علمای اهل‌سنت عالِمی را توبیخ نمایید که جزو معدود عالمانی است که سال‌هاست از حقوق اهل‌سنت دفاع می‌نماید؟

◽️سوم: شما که خود را عالمان اهل‌سنت می‌دانید، کارنامه‌ی خود را در دفاع از مذهب‌تان ارائه دهید که بعد از چهل‌وسه سال در کدام محفل، مسجد و مناسبت خواستار اجرای قانون اساسی و رفع تبعیض نسبت به اهل‌سنت بوده‌اید؟

◽️چهارم: حدود شصت نفر از علمای اهل‌سنت از سوی گروه‌های لائیک به درجه‌ی شهادت رسیدند که دو تن از آنان متعلق به خانواده‌ی ما بودند، به من بگویید: تا امروز چند نفر از شما در پشت تریبون‌های واگذارشده یک بار ترور علمای اهل‌سنت را محکوم و یا حداقل با خانواده‌های آنان اظهار همدردی نموده و یا نسبت به ظلم و جفایی که به این خانواده‌ها رفته اعتراضی داشته‌اید؟

◽️پنجم: آیا شما می‌دانید که یک‌چهارم جمعیت ایران اهل سنت هستند، و اگر امکانات و مزایا و مناصب و مسئولیت‌ها به نسبت جمعیت تقسیم واگذار شود، حداقل بسیاری از شماها می‌بایست در ارگان‌ها، سازمان‌ها و ادارات مدیر و رئیس می‌بودید و از امکانات فراوان مانند علمای تشیع برخوردار می‌شدید؟

◽️ششم: آیا شما می‌دانید که پیامبر بز گوار اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وسلم) الساکت عن الحق را شیطان أخرس نامیده است، آیا شما در مقابل این همه تبعیض تاکنون چه اعتراضی نموده‌اید؟

◽️هفتم: آیا در استانی مانند کردستان که اکثریت اهل‌سنت‌اند و تا کنون نمایندگان خبرگان از عالمان اهل‌سنت بوده‌اند و آقای شاهرودی با نفوذ خود حق ملا انور آدمی را تضییع نمود که مورد اعتراض بسیاری از مسئولین غیربومی قرار گرفت و مسأله پسر و دامادش، چرا یکی از شماها بنا به وظیفه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تذکری نداد و بیانیه‌ای صادر نکرد؟

◽️هشتم: شما دلخوش به داشتن مرکز بزرگ هستید، آیا می‌دانید در زمانی که صدوپنجاه‌ونه نفر از نمایندگان درخواست تحقیق و تفحص درباره‌ی مرکز (بزرگ) دادند، چون هیچ جايگاه قانونی نداشت مجلس نتوانست هیچ کاری انجام دهد؟

◽️نهم: به فرض اینکه مولانا عبدالحمید در دفاع از حقوق شما و اهل سنت اشتباه کرده است، شما تاکنون چه تلاش مشخص و معینی داشته‌اید؟

◽️دهم: آیا شما در زمان تقدیم بودجه به مجلس یک بار بودجه‌ی موسسات مذهبی را بررسی نموده‌اید تا بدانید که کل بودجه‌ی مرکز به اندازه بودجه‌ی یک موسسه‌ی وابسته به یکی از علمای اهل تشیع نیست؟

◽️یازدهم: مسجد و جای عبادت حق هر انسانی است، آیا کدام‌یک از شما از حقوق اهل‌سنت تهران برای داشتن یک مسجد دفاع نموده‌اید؟ اگر مدرکی دارید ارائه دهید.

◽️دوازدهم: آیا یکی از شما لیاقت رئیس سازمان اوقاف و یا نماینده رهبری در جهاد و یا دانشگاه را ندارد؟ و اگر ندارید چرا؟

◽️سیزدهم: آیا اصلا معیارهای اسلام درباره‌ی عدالت و مساوات را می‌شناسید؟ آیا خودتان قبول دارید که به‌خاطر مذهب‌تان از بسیاری از حقوق محروم شده‌اید؟

◽️چهاردهم: آیا در استان کردستان یک اهل سنتی یافت نمی‌شود که شایستگی استانداری را داشته باشد؟

◽️پانزدهم: چند نفر از شماها در شوراهای موجود در استان عضو و یا قدرت تصمیم‌گیری را دارید؟??

◽️شانزدهم: شما چگونه راضی هستید که به نام شما عالمانِ هم‌صنف‌تان را که از حقوق شما دفاع می‌کنند تضعیف و تخریب کنید؟ در مقابل ملت هیچ، چگونه جواب خانواده و بستگان خود را می‌دهید؟ در زمان نمایندگی، شبی یکی از علمای منطقه‌ی دیواندره با من تماس گرفت و گفت: فلانی، دیشب نامه‌ای را که بر ضد شما نوشته بودند برای امضا به نزد من آوردند، و من ناچارا امضا کردم،  حال خواستم مرا حلال کنید. من هم گفتم: شما را حلال می‌کنم اما اگر فردا این نامه در جامعه منتشر شود، آیا فرزندان شما در مقابل مردم خجالت نمی‌کشند و شرم نمی‌کنند که چنین پدری داشته‌اند؟

◽️هفدهم: اهل سنت و کردها سال‌هاست که با چنین نامه‌ها و همایش‌هایی آشنا هستند که افرادی نیابتا امضا و یا شرکت کر ده‌اند که یا اهل‌سنت نبوده‌اند، یا آدم‌های بیسواد و یا از غیر آنان بوده‌اند.

◽️هجدهم: اگر در گفتار خود صادق هستید، تاکنون چند بار به مجریان صداوسیما نسبت به اهانت‌ها به صحابه و همسران پیامبر اعتراض نموده‌اید؟

◽️نوزدهم: تا کنون چند بار نسبت به معضل بیکاری، فقر، اعتیاد و فروپاشی خانواده‌ها و خودسوزی و مهاجرت نخبگان و سرمایه‌داران اعتراض کرده‌اید؟

?در پایان ضمن درخواست منتشرنمودن اسامی امضاکنندگان این بیانیه‌ها برای آگاهی افکار عمومی، از مسؤلان عالی‌رتبه‌ی نظام می‌خواهم مصالح کلی کشور و نظام و مسلمانان را فدای منافع عده‌ای معدود ننمایند و آنچه را که حق و عدل است انجام دهند.

منبع: کانال تلگرامی نویسنده

  نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه شبکه جهانی کلمه نیست.

  مقاله هاى منتشر شده تنها بازتاب دهنده نظر نويسنده آن است.

دکمه بازگشت به بالا