اخباراهل سنت

ادامه فشار نهادهای امنیتی؛ احضار فرزند مولانا گرگیج و سه روحانی دیگر

 به گزارش شبکه جهانی کلمه، در ادامه فشارها به حامیان مولانا محمد حسین گرگیج، چهار تن دیگر از اساتید حوزه علمیه فاروقیه گالیکش، امروز (  چهارشنبه، ۸ دی ماه ۱۴۰۰ ) به دادگاه ویژه روحانیت گرگان احضار شدند و مورد تهدید قرار گرفتند.

 اسامی افراد احضار شده، مفتی الله مدد دوستکامی و مولوی ولی الله رفیعی ، مولوی محمود دانش گرگیج و مولوی ولی الله شه بخش فرزند مولانا گرگیج می باشد.

 یک منبع مطلع در گفتگو با تلویزیون کلمه می گوید که عمده سخنان مسئولان دادگاه ویژه روحانیت استان گلستان این بوده است که دست از حمایت از مواضع مولانا گرگیج بردارند و همچنین مردم را از تجمع مقابل منزل ایشان بر حذر نمایند.

 مسئولان دادگاه وِیژه روحانیت استان گلستان از افراد یاد شده خواسته اند که از مولانا گرگیج درخواست کنند تا موضوع عزل امامت جمعه خود را از طریق قانون اساسی دنبال نماید.

 این خبر در حالیست که کلمه، روز سه شنبه ، ۷ دی ۱۴۰۰ نیز گزارش داد، سه تن از اساتید برجسته حوزه علمیه گالیکش به دادگاه ویژه روحانیت استان گلستان احضار شده و مورد تهدید قرار گرفتند .

 هویت این سه تن، مولوی عبدالرحیم گرگیج برادر مولانا محمد حسین گرگیج، مولوی عبدالکریم ریگی، امام جمعه موقت آزادشهر و معاون فرهنگی حوزه فاروقیه گالیکش و مولوی محمدرسول رخشانی، مدرس حوزه فاروقیه گالیکش عنوان شده است.

 این واکنش ها در حالیست که مولانا محمدحسین گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزاد شهر پس از انتشار سخنانش درباره یک رویداد تاریخی ( ازدواج امام حسین با شهربانو)، با دستور کاظم نورمفیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان گلستان برکنار شد.

 مولانا گرگیج در نماز جمعه شهر آزادشهر با اشاره به ازدواج امام حسین با شهربانو خطاب به توهین کنندگان به مقدسات اسلام و اهل سنت گفته بود: «مادر امام زین العابدین دختر یزدگرد بود و عمر بن خطاب پس از فتح ایران او را به ازدواج امام حسین درآورد و ۹ امام پس از آن نیز از همین نسل به وجود آمده‌اند. در نتیجه اگر خلافت عمر بن خطاب را نپذیریم، اعتبار امامان و نسب آنان را زیر سؤال برده‌ایم.»

 به دنبال برکناری این روحانی برجسته و بلندپایه اهل سنت، شهروندان شهر گالیکش استان گلستان، تجمع اعتراضی برگزار کرده و از آن زمان جوی امنیتی براین شهرستان وبرخی دیگر از شهرهای استان گلستان حاکم شده است.

 لازم به اشاره است که فعالان اهل سنت معتقد هستند که در پشت پرده این اختلافات، نمایندگان رهبر از جمله آیت الله نورمفیدی در استان گلستان وآیت الله محامی در استان سیستان وبلوچستان قرار دارند.

دکمه بازگشت به بالا