اخبارتازه‌های سیاسی

فرمانده سنتکام: اگر جنگی با ایران دربگیرد، یک سال طول می‌کشد

فرمانده سنتکام معتقد است که اگر ایران به نیروهای آمریکایی حمله کند، «جنگی خونبار» درمی‌گیرد که به‌مدت «یک سال» طول می‌کشد، اما آمریکا هرچند که در آن آسیب خواهد دید، در نهایت پیروز می‌شود.

قبلا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مورد احتمالا حمله به ایران گفته بود: در صورت بروز اتفاقی، آمریکا “در موضعی بسیار قوی” قرار دارد و جنگ احتمالی با ایران کوتاه خواهد بود.

ژنرال مک‌ کنزی که رهبری عملیات نظامی آمریکا در سراسر خاورمیانه و جنوب آسیا را برعهده دارد، درمورد درگیری با ایران، گفته است: «اگر آن‌ها به‌طور غیرمنتظره حمله کنند، جنگی خونبار درمی‌گیرد. ما به‌شدت آسیب می‌بینیم و در درازمدت پیروز خواهیم شد؛ اما این یک سال طول می‌کشد.»

مک‌کنزی همچنین تاکید کرد که توانایی‌های هسته‌ای تهران تنها خطری نیست که ازسوی جمهوری اسلامی جهان را تهدید می‌کند و «موشک‌‌ها»ی آن، درحال حاضر به «تهدیدی فوری‌تر» از برنامه هسته‌ای ایران تبدیل شده‌اند.

او حمله ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد در عراق با یازده موشک بالیستیک را نشانه‌ای بر این موضوع دانست و گفت که هرچند راکت‌ها و موشک‌های ایران به‌مدت چند دهه به‌شدت غیردقیق بود، در این حمله «آن‌ها تقریبا به همان جایی‌که در نظر گرفته شده بود، اصابت کردند.»

دکمه بازگشت به بالا