اخباراهل سنت

تهدید و فشار علیه مولانا گرگیج؛ احضار سه تن دیگر از اساتید برجسته حوزه علمیه گالیکش

 به گزارش شبکه جهانی کلمه، امروز (سه شنبه ، ۷ دی ۱۴۰۰) سه تن دیگر از اساتید برجسته حوزه علمیه گالیکش به دادگاه ویژه روحانیت استان گلستان احضار شده و مورد تهدید قرار گرفتند .

 برپایه گزارش های دریافتی به تلویزیون کلمه، هویت این سه تن، مولوی عبدالرحیم گرگیج برادر مولانا محمد حسین گرگیج، مولوی عبدالکریم ریگی، امام جمعه موقت آزادشهر و معاون فرهنگی حوزه فاروقیه گالیکش و مولوی محمدرسول رخشانی، مدرس حوزه فاروقیه گالیکش می باشد.

 در همین ارتباط یک منبع مطلع در گفتگو با خبرنگار کلمه فاش ساخت که این اساتید برجسته اهل سنت شمال کشور امروز بازجویی و تهدید به پرونده سازی شده اند.

 این منبع می افزاید که مسئولان اين دادگاه، این سه استاد حوزه را تهدید کرده اند که از همراهی با مولانا محمد حسین گرگیج دست بردارند و همچنین وی را راضی کنند که از امامت جمعه آزاد شهر کنار رفته و از تجمعات اعتراضی مردم هم جلوگیری کند.

 به گفته این منبع ، مسئولان اين دادگاه همچنین تهدید کرده اند که احتمال دارد که این افراد را بازداشت کنند.

 این خبر در حالیست که مولوی نعمت الله مشعوف از روحانیون بلوچ اهل سنت آزاد شهر نیز ۵ دی ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در شهر “آزادشهر” استان گلستان به صورت موقت بازداشت و سپس آزاد شد.

 وی توسط نیروهای امنیتی تهدید شده است که باید امامت جمعه آزادشهر را قبول کند.

 دو هفته پیش، طی حکمی از سوی کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان، مولوی مشعوف به عنوان امام جمعه جدید اهل سنت آزادشهر منصوب و معرفی شد.

 اقدام اخیر نیروهای امنیتی پس از آن صورت گرفت که مولوی مشعوف حکم حکومتی نماینده رهبر ایران در گلستان مبنی بر نصب ایشان به جای مولانا گرگیج در منصب امامت جمعه آزادشهر را رد کرد.

 مولوی مشعوف در نماز جمعه دو هفته پیش آزادشهر، در یک سخنرانی در مسجد این شهر تاکید نمود: که این محراب و منبر تنها لایق مولانا گرگیج است و با این گفته مخالفت خود را با حکم حکومتی اعلام نمود.

دکمه بازگشت به بالا