اخبارتازه‌های سیاسی

فرزند حسن ایرلو: پدرم در خواب به قاسم سلیمانی گزارش می‌داد!

  به گزارش شبکه جهانی کلمه،علی ایرلو فرزند حسن ایرلو سفیر پیشین جمهوری اسلامی در نزد شورشیان حوثی ، در یک مصاحبه تلویزیونی ، سخنان عجیبی بر زبان آورد و ادعا کرد، پدرم بعد از “شهادت” قاسم سلیمانی همچنان به او از طریق خواب گزارش می‌داد و سلیمانی از او گزارش می‌خواست و به وی مشورت می‌داد!

  وی همچنین در ادامه داستان سرایی خود می افزاید: قبل از این که پدرم به یمن برود، سلیمانی نوید این “شهادت” را داده و به مادرم گفته بود؛ اگر او به یمن برود، دیگر برنمی‌گردد!

  گفتنی است که رسانه‌های ایران درباره  حسن ایرلو می گویند، وی از حدود شش سال پیش در وزارت خارجه مسئولیت‌هایی در رابطه با یمن داشت و از تقریبا یک سال پیش بعنوان سفیر نزد دولت حوثی‌ها در صنعا کار کرده بود.

  از زمان اعلام فوت این چهره مرموز ، شبهه‌های زیادی درباره نحوه کشته شدن اومطرح شده است؛ بخصوص اینکه گزارش شده بود روز قبل هواپیماهای عربستان سعودی بخش سوخت‌رسانی در فرودگاه صنعا پایتخت یمن را بشدت بمباران کرده‌اند و این گمانه مطرح شد که حسن ایرلو در آن حمله کشته شده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی مدعی شدند که مرگ حسن ایرلو ناشی از ابتلا به کرونا بوده است.

  این در حالی بود که تصاویر منتشر شده از تشییع جنازه او تناقض گویی ها را روایت می کرد. در تصاویر منتشر شده  به‌‌ضوح مشاهده شد که مراسم تشییع ایرلو بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی معمول برای جان‌باختگان کرونایی انجام شده است و از این رو بسیاری از منتقدان جمهوری اسلامی، ادعای مرگ او بر اثر کرونا را «مشکوک» و «غیرواقعی» می‌دانند.

  لازم به اشاره است که مصادر نظامی در ریاض می گویند، او بعد از اینکه “غیرقانونی” وارد یمن شد، “عملیات حوثی‌ها را هدایت می‌کرده ‌است.”

  به گفته آمریکا، ایرلویکی از اعضای سپاه بود که با حزب الله لبنان ارتباط داشت و مخفیانه به یمن منتقل شده بود.

دکمه بازگشت به بالا