اخباراهل سنت

بازداشت موقت مولوی نعمت الله مشعوف توسط نیروهای امنیتی پس از رد حکم حکومتی

به گزارش شبکه جهانی کلمه، مولوی نعمت الله مشعوف از روحانیون بلوچ اهل سنت آزاد شهر ، شب گذشته (۵ دی ۱۴۰۰)،  توسط نیروهای امنیتی در شهر “آزادشهر” استان گلستان به صورت موقت بازداشت شد.
دو هفته پیش، طی حکمی از سوی کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان، مولوی مشعوف به عنوان امام جمعه جدید اهل سنت آزادشهر منصوب و معرفی شد.

اقدام اخیر نیروهای امنیتی پس از آن صورت گرفت که مولوی مشعوف حکم حکومتی نماینده رهبر ایران در گلستان مبنی بر نصب ایشان به جای مولانا گرگیج در منصب امامت جمعه آزادشهر را رد کرد.

مولوی مشعوف در نماز جمعه دو هفته پیش آزادشهر، در یک سخنرانی در مسجد این شهر تاکید نمود: که این محراب و منبر تنها لایق مولانا گرگیج است و با این گفته مخالفت خود را با حکم حکومتی اعلام نمود.

این خبر در حالیست که روز گذشته نیز کلمه گزارش داد، در ادامه فشارها به حامیان مولانا گرگیج، مولوی محمد خوشامن گرگیج برادر خانم مولانا گرگیج و از اساتید حوزه علمیه گالیکش از طرف دادگاه ویژه روحانیت احضار شد.

در همین ارتباط، یک منبع مطلع در گفتگو با خبرنگار تلویزیون کلمه می گوید که بسیاری از مردم استان گلستان از اقدام مذکور و ادامه روند فشارها علیه مولانا گرگیج و حامیانش نگرانند.

دکمه بازگشت به بالا