سیاسیمقاله

۶ دی‌ماه؛ عاشورای ۸۸

محمد جواد اکبرین

امروز ۶دی، سالگرد عاشورای ۸۸ است، روزی که ماشین نیروهای امنیتی از روی پیکر «امیر ارشد تاجمیر» رد شد! روزی که مصطفی کریم‌بیگی، شبنم سهرابی، عباس فرج‌زاده، شاهرخ رحمانی، محمد علی راسخی‌نیا، مهدی فرهادی راد، جهان‌بخت پازوکی جاودانه شدند و سید علی موسوی حبیبی هم.

  عاشورای ۸۸ و دی ۹۶ و آبان ۹۸ عاشوراهای مستضعفین بود؛ انقلابی که تمام افتخار رهبرانش این بود که بر دوش فرودستان و مستضعفان به پیروزی رسید، به تدریج به نقطه‌ای رسید که معاونت فرهنگی سپاهش (سردار نجات) در تحلیل فاجعه آبان‌ ۸۸ بگوید: «غرب می‌خواهد با تکیه بر فرودستانِ حاشیه‌نشینِ بی‌سواد که در فضای مجازی آلوده شده‌اند، براندازی کند».

  همین فرودستانِ حاشیه‌نشین وقتی قرار بود «اعلاحضرت» را بیرون کنند تاج سر روحانیان و پیروان‌شان بودند اما وقتی قرار شد «حضرت» را بیرون کنند شده‌اند بی‌سواد و آلوده. پیش‌تر، این خط را رهبر جمهوری اسلامی داده بود و در سخنرانی هفته بسیج گفته بود: «مستضعف بر خلاف آنچه که امروز به اشتباه به افراد آسیب‌پذیر و فرودست می‌گویند به معنای خلیفةالله در زمین است». یعنی برای له کردنِ فرودستان خجالت نکشید، شما بسیجِ منید نه “بسیجِ مستضعفین”. این سرنوشت غم‌انگیز تک تک شعارهای انقلاب است که به تدریج تحریف و تهی شد تا به ایستگاه «حذف مستضعفین» رسید.

  نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه شبکه جهانی کلمه نیست.

  مقاله هاى منتشر شده تنها بازتاب دهنده نظر نويسنده آن است.

دکمه بازگشت به بالا