اخباراقتصادی

هشدار روزنامه جمهوری اسلامی: گرفتن مالیات از دارایی‌های مردم، طغیان ایجاد می‌کند!

به گزارش شبکه جهانی کلمه، روزنامه جمهوری اسلامی چاپ تهران در گزارشی به دولت هشدار داد که گرفتن مالیات از دارایی‌های مردم طغیان ایجاد می‌کند!

این روزنامه نوشت: مالیات گرفتن از دارایی ها با این فرمان که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده اگر اجرایی شود، علاوه بر اینکه نوعی بدعت در اخذ مالیات است، مشکلات زیادی برای عموم مردم به وجود خواهد آورد که چه بسا به یک انفجار اجتماعی بزرگ و غیرقابل کنترل منجر شود.

این روزنامه ادامه داد، کارمندی را در نظر بگیرید که با زحمت زیاد در سال‌های قبل از بی‌ارزش شدن پول ملی با قناعت و به صورت اقساطی خانه‌ای خریده و حالا در اثر سقوط پول ملی همان خانه ٢٠ میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود و صاحبخانه با حقوق کارمندی یا بازنشستگی با قناعت، روزگار می‌گذراند.

روزنامه جمهوری اسلامی از دولت می پرسد، شما چگونه می‌خواهید از خانه این کارمند مالیات بگیرید؟ او این مالیات را از کجا بیاورد؟ ممیزان مالیاتی را مگر نمی‌شناسید که به استدلال‌ها و آه و ناله‌های افرادی که واقعاً نمی‌توانند چنین مالیات‌هایی را پرداخت کنند اصولاً توجه نمی‌کنند؟

این روزنامه با هشدار به دولت درباره خیزش مردم می نویسد: آیا می‌دانید چنین روشی در گرفتن مالیات، چه طغیانی را در جامعه به راه می‌اندازد؟

دکمه بازگشت به بالا