اخباراقتصادی

هشدار رئیس اتاق ایران و سوئیس: اگر برجام احیا نشود شرکت‌های سوئیسی از ایران می‌روند!

شریف نظام مافی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس، ضمن هشدار در مورد به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین، اظهار کرد، سیاست تهاتری نمی‌تواند مشکلات بخش صنعتی و به‌ویژه تولید در ایران را برطرف کند.

وی با «ابراز تاسف» نسبت به «تهاتر چای سریلانکا با نفت ایران» گفته است جمهوری اسلامی با این کار ذخایر ملی کشور را صرف ماده‌ای مصرفی می‌کند، در حالی که به گفته او مقامات می‌توانستند از تهاتر به عنوان شیوه‌ای برای وارد کردن داروی بیماران سرطانی یا اقلامی که موجب پیشرفت اقتصاد ایران می‌شود استفاده کنند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس همچنین گفته است بعید می‌داند کشورهای پیشرفته بپذیرند به روش تهاتر با ایران تجارت کنند و سازوکار مبادله با این کشورها تنها «پول و اعتبار» است.

به گفته شریف نظام مافی، سیاست تهاتری تنها در معامله با کشورهای جهان سومی می‌تواند موثر باشد و بنابراین ورود تکنولوژی به ایران از این راه عملی نیست.

وی افزود، خروج آمریکا از برجام مشکلات عدیده‌ای برای آن دسته از شرکت‌های سوئیسی به وجود آورده که هنوز در ایران مانده‌اند و «در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات برای احیای برجام، آنها هم ایران را ترک می‌کنند.»

دکمه بازگشت به بالا