اخباراهل سنت

نامه مولانا عبدالحمید به رهبر ایران؛ عزل مولانا گرگیج تبعات جبران‌ناپذیری دارد!

به گزارش شبکه جهانی کلمه، در پی حکم عزل مولانا محمد حسین گرگیج از امامت جمعۀ آزادشهر، مولانا عبدالحمید با ارسال نامه‌ای به علی خامنه ای، رهبر ایران خواست که شخصاً به موضوع نماز جمعه آزادشهر ورود و آن را حل کند.

ایشان در این نامه نوشت: «مولانا محمدحسین گرگیج، امام‌جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر حوزه علمیه فاروقیه گالیکش، استاد تفسیر قرآن و از چهره‌های علمی و شاخص اهل سنت و دارای محبوبیت قابل ملاحظه‌ای بین آنان می‌باشد.»

مولانا عبدالحمید با اشاره به مواضع وحدت طلبانه مولانا گرگیج ، تاکید نموده است که «عزل ایشان (مولانا محمد حسین گرگیج) از امامت جمعه موجب یأس و سرخوردگی جامعه اهل سنت شده و به هیچ وجه قابل توجیه و هضم نیست و تبعات جبران‌ناپذیری برای وحدت مسلمین دارد. تمام زحمات ایشان که برای ملت ایران کشیده است، نادیده گرفته شده است.»

مدیر دارالعلوم زاهدان در قسمتی دیگر از نامه اش نیز یادآور شده است که مقدسات اهل سنت بارها در کشور مورد اهانت قرار گرفته است و با وجود اینکه اهل سنت به حقوق قانونی خود نرسیده، اما به‌خاطر حفظ اخوت و برادری اسلامی و مصلحت کشور و نظام همیشه صبر و شکیبایی را اختیار نموده‌اند.

این خبر در حالیست که ساعاتی پیش کلمه گزارش داد، امروز (پنجشنبه ، ۲ دی ۱۴۰۰) جو شهر گالیکش استان گلستان به سبب عزل مولانا محمدحسین گرگیج از امامت جمعه آزادشهر، به شدت امنیتی شده است .

در همین ارتباط تصاویر ارسالی به خبرنگار شبکه جهانی کلمه نشان می دهد که حکومت، نیروهای یگان ویژه را از شهرهای دیگر به سمت شهر گالیکش روانه کرده اند.

برخی گزارش های رسیده نیز حاکی است که نیروهای یگان ویژه در حال رفتن به سمت حوزه علمیه گالیکش هستند.

این تحولات در حالی صورت می گیرد که روز گذشته، فعالان مدنی با انتشار فراخوانی از همه امامان جمعه اهل سنت سراسر کشور درخواست نمودند که در نمازجمعه سوم دی ۱۴۰۰ از مولانا محمد حسین گرگیج حمایت نمایند و تهدیدها و حملات رسانه ای گروه های تندرو علیه وی را محکوم کنند.

این فعالان همچنین از همه مردم خواستند که بعد از نماز جمعه، اقدام به تحصن کنند.

دکمه بازگشت به بالا