اخباراهل سنت

مهمترین رویدادهای بلوچستان در هفته گذشته

مهمترین #رویدادهای_بلوچستان در هفته گذشته

به گزارش شبکه جهانی کلمه، مهمترین رویدادهای بلوچستان در هفته ی گذشته بدین قرار است:

۱-مولوی عبدالعزیز ملازهی از علمای جوان تاثیر گذار بلوچستان و از منتقدان نظام حاکم بر ایران، به همراه دو نفر ازهمراهانش بنام های “حاج سعید دهبانی” و “محمد دُرزاده” طی سانحه تصادف درگذشتند.

۲- علمای بلوچستان به برکناری مولانا محمد حسین از امامت جمعه واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

۳- مولوی محمد الیاس اسماعیل زهی امام جمعه منطقه دومَگ از توابع شهرستان زاهدان نسبت به تخریب مسجد اهل سنت و برخی منازل مسکونی شهروندان بلوچ در منطقه چشمه این شهرستان انتقاد کرد.

۴-معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس در واکنش به لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت به مجلس برای سال ۱۴۰۱، از بی عدالتی بودجه بندی سازمان برنامه و بودجه انتقاد کرد.

۵- بامداد ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۰، حکم اعدام دو زندانی بلوچ بنام های “نعیم شه بخش” فرزند صالح محمد و “عبدالخالق سالارزهی” فرزند غلام نبی اهل روستای کلاهور شهرستان تفتان در زندان شیراز اجرا شده است.

۶-طی یک ماه گذشته حکم اعدام ۲ تن از زندانیان بلوچ در زندان مرکزی زاهدان به صورت مخفیانه توسط مسئولان زندان اجرا شده است که در خبرگزاری ها منتشر نشده اند. حال‌وش هویت این زندانیان را «محمد علیزاده» حدود ۵۵ ساله و « مهدی جهانی» ۳۶ ساله عنوان کرده است.

۷-فعالین بلوچ ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۰، اقدام به راه اندازی توفان توییتری در اعتراض به افزایش اعدام ها در بلوچستان کردند که دو هشتگ این توفان در ایران ترند شدند.

 

دکمه بازگشت به بالا