اخبارتازه‌های سیاسی

نماینده مجلس ایران خواستار اعلام فهرست اموال علی لاریجانی شد

اخیرا تصویر نامه شورای نگهبان درباره دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ منتشر شد که در این نامه “مواضع سیاسی، اظهار نظرها، سفرها، اقامت و تحصیل اعضای خانواده در خارج از ایران و عدم رعایت اصل ساده زیستی” از جمله دلایل رد صلاحیت او عنوان شده بود.

حالا یک نماینده مجلس به علی لاریجانی پیشنهاد کرده تا لیستی از اموال خود، همسر و فرزندانش را قبل از عهده‌دار شدن مسئولیت و بعد از اتمام مسئولیت، در جدولی قابل مقایسه منتشر کند.

مالک شریعتی در حساب کاربریش در توئیتر، نوشته: “انتشار نامه محرمانه و “شخصا مفتوح” شورای نگهبان توسط آقای ‎لاریجانی نشانه نگاه خاص ایشان به ‎شفافیت است.”

آقای شریعتی در ادامه آورده است: “پیشنهاد می شود اموال خود، همسر و فرزندان در اولین اعلام به قوه قضاییه طبق اصل ۱۴۲ قانون اساسی در جدولی قابل مقایسه با اموال پایان سالهای مسوولیت سطح اول کشور را نیز منتشر کنند.”

علی لاریجانی سیاستمدار اصول‌گرای ایرانی است که از خرداد ۱۳۸۷ تا خرداد ۱۳۹۹ پنجمین رئیس مجلس شورای اسلامی بود. وی در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۹۹ با حکم سید علی خامنه‌ای به سمت مشاور رهبر ایران و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام منسبوب شد. لاریجانی عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز می‌باشد. وی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز فعالیت می‌کرد. آقای لاریجانی اما؛ با وجود این سابقه طولانی و مهم در جمهوری اسلامی، در انتخابات ۱۴۰۰ صلاحیتش توسط شورای نگهبان احراز نشد و او در واکنش خواستار اعلام علنی دلایل این تصمیم گردید.

دکمه بازگشت به بالا