اخبارتازه‌های سیاسی

تجمع اعتراضی رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، امروز تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها در مقابل ساختمان شورای شهر شهرداری تهران واقع در پارک شهر گردهم آمدند. رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی به طرح طبقه‌بندی اعتراض داشتند و خواهان طرحی متناسب با وضعیت شغلی خود بودند. از دیگر مطالبات رانندگان و کارگران شرکت واحداتوبوسرانی تهران، پایین بودن حقوق و دیگر مزایای شغلی می‌باشد.

آنها شعار می‌دادند: کارگر بپا خیز، برای رفع تبعیض؛ مدیر بی‌کفایت، استعفا استعفا.

کارگران و رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، روز یکشنبه ۲۳ خرداد ماه نیز در مقابل شورای شهر تجمع اعتراضی داشتند. در آن تجمع نیز خواسته آنها بازنگری به طرح طبقه‌بندی مشاغل بود.

از سال ۱۳۸۴ تاکنون، هیچ بازنگری در طرح طبقه‌بندی مشاغل رانندگان و کارگران شرکت واحد صورت نگرفته است. این موضوع یکی از موضوعات جدی است که روی معیشت آنان تأثیرات منفی جدی گذاشته است. در طی ۶ سال گذشته تورم و گرانی چندین و چند برابر افزایش یافته است. اما حقوق و مزایای این کارگران و رانندگان تغییری نکرده است.

سیدرحیم میرعبدالله، مسئول نهاد صنفی شورای کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران می‌گوید: «برای رسیدگی به طرح  طبقه‌بندی شغلی وعده‌های زیادی داده شده است. اما طی سال‌های گذشته هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و حتی زمانی قطعی نیز برای رسیدگی به این موضوع وجود ندارد.»

دکمه بازگشت به بالا