اخبارتازه‌های سیاسی

وال استریت جورنال: حوثی‌ها میخواهند که سفیر ایران یمن را ترک کند

وال استریت جورنال خبر داده که شبه‌نظامیان حوثی خواسته‌اند حسن ایرلو، عضو ارشد سپاه که به عنوان سفیر ایران به حوثی‌ها معرفی شده، به تهران برگرد و به مقام‌های عربستان اطمینان داده‌اند که دیپلمات جدیدی را جایگزین او نخواهند کرد.

به گزارش این روزنامه، شورشیان حوثی از ریاض خواسته‌اند که اجازه دهد آقای ایرلو با پرواز مستقیم به تهران برگردد؛ اما مقام‌های سعودی با این درخواست مخالفت کرده‌ و گفته‌اند صدور اجازه خروج پس از آزادی چند اسیر که در اختیار حوثی‌ها هستند ممکن است و «سفیر ایران» باید از طریق عراق یا عمان به تهران بازگردد.

حسن ایرلو که مهرماه سال ۹۷ «به صورت قاچاقی» به مناطق تحت کنترل حوثی‌ها رفت. او از فرماندهان سپاه مرتبط با حزب‌الله لبنان است و حضور و فعالیت او در این کشور بارها مورد اعتراض دولت یمن قرار گرفته است. دولت آمریکا نیز از آذرماه سال ۹۹ آقای ایرلو را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

مقام‌های انصارالله همچنین به دولت عربستان سعودی گفته‌اند که حسن ایرلو به کرونا مبتلا شده ولی برخی مقام‌های منطقه‌ای به وال استریت جورنال خبرداده اند که ایرلو در حال برگزاری جلسات متعدد در یمن است و نشانه‌ای از اینکه به کرونا مبتلا شده‌ باشد وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا