اخباراهل سنتتازه‌های سیاسی

مولوی عبدالغفار نقشبندی خطاب به افراطیون مقیم تهران و قم: مولانا گرگیج حذف شدنی نیستند

مولوی عبدالغفار نقشبندی خطاب به افراطیون مقیم تهران و قم: مولانا گرگیج حذف شدنی نیستند.

  به گزارش شبکه جهانی کلمه، مولوی عبدالغفار نقشبندی، خطیب جمعه شهرستان #راسک در سخنرانی نماز جمعه  روز ۲۶ آذرماه ۱۴۰۰، توهین های گروه های افراطی وابسته به نظام جمهوری اسلامی علیه مولانا گرگیج را محکوم کرد.

  ایشان ضمن حمایت از مولانا گرگیج ، خطاب به افراطیون مقیم تهران و قم گفت: اگر هدف حذف مولانا است، بدانند که ایشان حذف شدنی نیستند.

? قسمت های مهم سخنان ایشان در دفاع از مولانا گرگیج بدین قرار است:

 «سخنرانی اخیر مولانا گرگیج بعضا باعث سوء تفاهمات و سوژه‌ای برای سودجویان قرار گرفته بود که علی رغم توضیحات کامل و عذرخواهی در صورت تکدر خواطر، باز هم بعضی ها نه تنها کوتاه نیامده، بلکه سخنان ایشان را دستاویزی برای تخریب چهره ایشان و حتی برای هتاکی به ساحت حضرت عمر فاروق قرار دادند.»

  «هدف مولانا گرگیج هرگز توهین به اهل بیت نبوده، اما برخی از عوامل وابسته به جمهوری اسلامی مسئله را کش و قوس داده و بزرگ کرده اند، تا جایی که برخی ها درخواست احضار محاکمه و اعدام ایشان را مطرح کردند.»

 «سالیان درازیست که پاک ترین افراد امت، مقدس ترین چهره ها و شخصیت های اهل سنت از همسر پاک پیامبر خدا گرفته تا خلفای راشدین، همواره بر سر زبان‌ها بوده و علنا لعن و نفرین شده‌اند. چه از رسانه ملی که از خون ما ملت تغذیه می‌کند و به ریش ما می خندد، چه از نوک قلم روزنامه نگاران و نویسندگان که مستقیماً قلب میلیون‌ها مسلمان را جریحه‌دار ساخته اند. گستاخی های مداحان به کنار، بازیگران و بازیکنان هم از قافله جا نمانده اند.»

  «نتیجه توهین ها به اعتقادات اهلسنت چه شد. با کدام یک برخورد جدی صورت گرفت. نه قلم نویسنده ای گرفته شد و نه درب دکان روزنامه‌نگاری قفل زده شد. نه مداحی از مداحی کنار زده شد نه اهل منبری خلا منبر شد. حالا که نوبت به یکی از علمای بی‌دفاع ما شد، مسئله را بزرگ کردید و چنین حرف هایی می زنید.»

 «چرا برخی ها به زور می خواهند ثابت کنند که مولانا گرگیج به اهل بیت توهین کرده است. هدفشان چیست. اگر هدفشان حذف مولانا است بدانند که ایشان حذف شدنی نیستند. جامعه اهل سنت بالاخص جوانان بلوچ هرگز خدمات و جانفشانی های ایشان را فراموش نمی‌کنند.»

دکمه بازگشت به بالا