اخبارحقوق بشر

تقی رحمانی: حق انتخاب وکیل از نرگس محمدی سلب شده است

همسر نرگس محمدی درباره آخرین وضعیت این فعال حقوق بشر پس از یک ماه بازداشت به نقل از بازپرس دادسرای اوین خبر داد که حق انتخاب وکیل در زندان از او سلب شده است.

تقی رحمانی در توییتی که، ۲۴ آذر، منتشر کرد ضمن اعلام بی‌خبری از وضعیت خانم محمدی همچنین گفت که او برای پرونده‌‌ای که برایش تشکیل شده هم‌چنان در «انفرادی» به‌سر می‌برد.

خانم محمدی ۲۵ آبان در مراسم یادبود ابراهیم کتابدار، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ که بر سر مزار او برگزار شده بود، بازداشت شد.

آرش صادقی، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق، ۲۶ آبان در توییتی نوشت که خانم محمدی در انفرادی بند دو-الف یا همان بند امنیتی اطلاعات سپاه پاسداران در زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد و در حال حاضر، با حکم ۳۰ ماه زندان و ۸۰ ضربه شلاق مواجه است.

این فعال مدنی و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر در ایران، اوایل مهرماه امسال جهت اجرای حکم محکومیت جدید خود به دادسرای اوین احضار شده بود. او روز چهارم مهر اعلام کرد که از این حکم «سرپیچی» خواهد کرد.

خانم محمدی با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود تاکید کرده بود، «چنان‌چه با اعمال زور او را به زندان بازگردانند به اعتراض از داخل زندان ادامه خواهد داد».

دکمه بازگشت به بالا