اخباراهل سنتتازه‌های سیاسی

حمایت علمای اهل سنت ایران از مولانا گرگیج در برابر تهدیدهای سپاه پاسداران

در پی اتهامات وارد شده به مولوی گرگیج امام جمعه آزاد شهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش، جمعی از علمای اهل سنت ایران به دفاع از این روحانی منتقد پرداخته و اتهامات علیه وی را بی‌اساس دانسته‌اند.

مفتی عبدالملک آرامش، مدرس مدرسه منبع العلوم کوه‌ون سرباز در این باره گفته است، بنده سخنان ایشان را با دقت گوش داده‌ام که در آن نه آنکه هیچ توهینی بر ساحت اهل بیت نشنیدم، بلکه پرده از یک حقیقت تاریخی برداشته و بدین طریق توهین کنندگان را بی‌جواب ساخته است.

مولوی محمد امین آسکانی مدیر داخلی انوارالحرمین پشامگ نیز با بیان اینکه مولوی گرگیج یکی از دوستداران و محبان اهل بیت و صحابه است گفته است: هنگامی که خلفای ثلاثه توسط مدّاحان و گستاخان مورد اهانت و دشنام قرار می‌گیرند شما کجا بوده‌اید چرا اقدام عزل و بازداشت آنها را نکرده‌اید!؟

اگر با مولانا محمدحسین گرگیج مشکلی دارید که گناه هم ندارید چون ایشان مدافع مظلومین جهان بوده و همیشه از حقوق پایمال شده‌ی اهل‌سنت پشتیبانی کرده‌ است.

مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدیر دارالعلوم زاهدان، مولوی محمد گل  مدیر حوزه علمیه مخزن العلوم خاش، مولوی عبدالغفار نقشبندی امام جمعه موقت راسک، مولوی واحد بخش بلوچی از مدرسه صدیقیه سگار بخش کیشکور و مولوی سید محمد فاضلی موحد، رییس شورای علمای اهل سنت تایباد، ماموستا توفیق منبری مدیر مدرسه ‌اصحاب‌ سنندج، مولوی عبدالعزیز ملازهی از علمای جوان سراوان و مولوی عبدالعلی خیرشاهی از دیگر علمایی هستند که به دفاع از مولوی محمد حسین گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش پرداخته‌اند.

گفتنی است که اطلاعات سپاه پس از سخنرانی وحدت طلبانه مولانا گرگیج، برخی از استدلال‌های او را بی احترامی به اهل تشیع عنوان کرده و در حال برنامه ریزی، جهت پرونده سازی  امنیتی برای این روحانی برجسته اهل سنت است.

دکمه بازگشت به بالا