اخبارتازه‌های سیاسی

وزیرخارجه ترکیه با حاکم دبی و نخست‎وزیر امارات دیدار کرد

مولود چاوش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در امارات با «محمد بن راشد»، حاکم دبی و نخست وزیر امارات دیدار کرد.

دفتر رسانه ای حکومت دبی با انتشار توئیتی اعلام کرد: محمد بن راشد امروز در دبی میزبان وزیر امور خارجه ترکیه بوده و دو طرف درباره تقویت راه های همکاری بین امارات و جمهوری ترکیه و گسترش چارچوب همکاری در همه زمینه های دارای اهمیت مشترک رایزنی کردند.

مولود چاوش اوغلو روز گذشته در سفری رسمی و به دعوت «عبدالله بن زاید آل نهیان»، همتای اماراتی خود، وارد امارات شده بود.

طبق گزارش‌ها رجب طیب اردوغان نیز در ماه فوریه به امارات متحده عربی سفر خواهد کرد.

سفر دیروز وزیر امور خارجه ترکیه به امارات پس از سفر محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی به آنکارا و دیدار او با رجب طیب اردوغان صورت گرفت. دیداری که قرار است صفحه‌ی جدیدی از روابط را بین ترکیه، امارت و احتمالا عربستان رقم بزند.

پیش ازین روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که قطر به دنبال میانجیگری میان ریاض و آنکارا برای برگزاری نشستی میان «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی و «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه است.

همچنین منابعی دیپلوماتیک به خبرگزاری العربیه جدید گفته اند که ترکیه اخیرا خواستار برگزاری نشستی با حضور سران کشورهای شورای همکاری و مصر برای آغاز مرحله تازه ای در روابط و پایان دادن به چند سال تنش در روابط شده است.

به گفته این منابع، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه، در نظر دارد که اگر توافق بر سر برگزاری این نشست صورت نگیرد، سفر خود به امارات را که قرار است در ماه فوریه انجام شود، به تور منطقه ای تبدیل کند و به عربستان و کویت و عمان هم سفر کند.

دکمه بازگشت به بالا