اخبارتازه‌های سیاسی

میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان مشخص شد

دو روز پس از برگزاری یکی از بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی معلمان در بیش از ۸۰ شهر ایران، نمایندگان مجلس روز چهارشنبه، ۲۴ آذر، با تصویب ماده‌ی ۶ لایحه رتبه‌بندی معلمان، میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان را مشخص کردند.

به گزارش ایسنا، پس از اعمال بند یکم این ماده که میزان افزایش را به‌تفکیک مشخص کرده، اگر حقوق هریک از معلمان، از ۸۰ درصد مجموع حقوق هیئت علمی پایه یک دانشگاه تهران کمتر باشد، مابه‌التفاوت آن تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام آنان درج خواهد شد.

تصویب این لایحه پس از حدود ده سال بلاتکلیفی آن در مجلس انجام شده و در این سال‌ها معلمان همواره با برگزاری تجمعات اعتراضی خواهان تصویب آن شده بودند.

در همین ارتباط، معلمان ایرانی در روزهای ۲۱ و ۲۲ آذر در ده‌ها شهر اعتراضات گسترده‌ای را در اعتراض به عدم اجرای «طرح رتبه‌بندی» و «قانون همسان‌سازی حقوق» برگزار کردند که تجمع معلمان تهران در مقابل مجلس با حمله نیروهای امنیتی و بازداشت برخی معلمان نیز مواجه شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان پیشتر خبر داد که مأموران امنیتی به خانه رسول بداقی، فعال صنفی معلمان، هجوم برده‌ و او را به‌ صورت «خشونت‌آمیز و همراه با هتک حرمت» بازداشت کرده‌اند.

امروز دیوید ادواردز دبیر کل سازمان جهانی معلمان در محکومیت بازداشت رسول بداقی توئیتی منتشر کرده است.

کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با انتشار مطلبی تحت عنوان رتبه‌بندی، سرهم‌بندی شد به انتقاد از تدوین آیین نامه رتبه‌بندی معلمان پرداخته است.

این شور در بیانیه‌ای نوشته است: در جلسه امروز مجلس، نمایندگان با تصویب ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی تیر خلاص را به این لایحه زدند.

طبق مصوبات روز چهارشنبه ۲۴ آذر ، دولت فقط ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان برای شش ماه اختصاص می‌دهد و به جای “رتبه ‌بندی ‌شاغلان حداقل هشتاد درصد حقوق‌ هیات” ‌علمی صرفا درصدهای ناچیزی به حقوق معلمان اضافه خواهد شد که پس از اعمال این درصدها حقوق فرهنگیان بین یک‌ونیم تا دو میلیون تومان افزایش خواهد یافت و با توجه به تورم و بودجه انقباضی سال بعد، تمام معلمان زیر خط فقر باقی می‌مانند.

دکمه بازگشت به بالا