اخبارتازه‌های سیاسی

پنتاگون: آمریکا به برنامه موشکی ایران توجه دارد

پنتاگون گفته است که واشنگتن به پیشرفت برنامه موشکی ایران در سال های اخیر توجه دارد.

جان کربی، سخنگوی این سازمان در یک نشست خبری گفت که این برنامه، تهدیدی برای منافع آمریکاست؛ اما از اظهار نظر درباره ارزیابی های اطلاعاتی درباره احتمال پرتاب موشک توسط ایران خودداری کرد.

او این اظهارات را در میانه مذاکرات هسته ای در وین که بین آمریکا، اتحادیه اروپا و ایران ادامه دارد، بیان داشت.

خبرنگاری از آقای کربی پرسید: گزارشی مبنی بر اینکه ایران در حال آماده سازی برای پرتاب یک نوع موشک است، آیا پنتاگون در این مورد نظری دارد؟ آیا این می تواند یک موشک بالستیک قاره‌پیما باشد یا فقط یک پرتاب ماهواره به فضا است؟

سخنگوی پنتاگون پاسخ داد: گزارش‌ها در این باره بررسی شده است. اما گویم که ما حواسمان هست که برنامه موشکی بالستیک ایران در سال های اخیر بهبود یافته است.

چند روز پیش و همزمان با دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آماده شدن ایران برای انجام یک پرتاب فضایی از پایگاه «امام خمینی» در استان سمنان است.

این گزارش با استناد به تصاویر گرفته شده از ماهواره شرکت “پلنت لبز” منتشر شده است و تصاویر ماهواره‌ای حضور جرثقیل هیدرولیک و یک کامیون پشتیبانی در کنار یک محفظه عظیم در محل پرتاب را نشان می‌دهد که معمولا موشک در داخل آن قرار داده می‌شود.

گفتنی است هفته گذشته، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل طی دیدارهایش با مقام‌های آمریکایی یک جدول زمانی برای حمله احتمالی به ایران ارائه داد.

یک منبع نزدیک به آقای گانتس به رسانه های اسرائیلی گفت که ایالات متحده مخالفتی با این طرح ابراز نکرده و “هیچ وتویی” وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا