اخبارتازه‌های سیاسی

مهتاب قلی‌زاده، روزنامه‌نگار با قرار وثیقه آزاد شد

مهتاب ‌قلی‌زاده خبرنگار ایرانی منتقد ممنوعیت ورود زنان به استادیوم فوتبال، با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام» و «تشویق به فساد از طریق تلاش برای ورود به ورزشگاه» مواجه شد.

او که روز شنبه ۲۰ آذر برای تفهیم اتهام به شعبه دوی دادسرای اوین احضار شده بود، با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شده است.

به گزارش هرانا، اتهام این خبرنگار ساکن تهران “تشویق به فساد از طریق تلاش برای ورود به ورزشگاه” و “تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌ها” عنوان شده است.

در جریان بازی فوتبال میان تیم های ملی ایران و سوریه، زنانی که موفق به خرید بلیط ورزشگاه شده بودند، نتوانستند به ورزشگاه وارد شوند و مسابقه را تماشا کنند.

خانم قلی‌زاده که در روز این بازی به منظور تهیه گزارش به ورزشگاه آزادی رفته بود در پی جلوگیری از ورود زنان به این مجموعه برای تماشای بازی، ویدیوهایی از زنانی که پشت در مانده بودند منتشر و بعدتر چندین ویدیوی انتقادی درباره تبعیض علیه زنان در ایران از جمله ممنوعیت ورود به ورزشگاه منتشر کرد.

این اولین بار نیست که یک زن به دلیل انتقاد از ممنوعیت ورود به ورزشگاه از سوی دستگاه قضایی ایران تحت فشار قرار می‌گیرد.

سحر خدایاری که در رسانه‌ها به «دختر آبی» مشهور شد، یکی از زنانی بود که اسفند ۱۳۹۷ برای دیدن مسابقه بین استقلال تهران و العین امارات به ورزشگاه رفته و بازداشت شده بود؛ او در نهایت در مقابل دادگاهی در تهران اقدام به خودسوزی کرد.

در مرداد امسال هم اخباری در مورد تفتیش منزل این روزنامه‌نگار، ضبط لوازم شخصی‌اش مانند تلفن همراه و لپ‌تاپ و احضارش به نهادهای امنیتی منتشر شده بود.

دکمه بازگشت به بالا