اخبارتازه‌های سیاسی

دومین روز از تحصن معلمان ایران در ده‌ها استان برگزار گردید

از صبح امروز یکشنبه ۲۱ آذر، دومین روز تحصن سراسری معلمان کشور در ده‌ها استان آغاز شده است. معلمان با حضور در مدارس به اعتراض و تحصن خود ادامه داده و کلاس‌های درس حضوری و مجازی تعطیل شده است.

در روز اول این اعتصاب، رسول بداقی، فعال صنفی معلمان، در پی یورش مأموران به خانه‌اش، با اعمال خشونت بازداشت شد.

تحصن سراسری معلمان کشور، در حالیکه با تحریف خبری از سوی رسانه‌های حکومتی مواجه شده، با بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و در رسانه‌های خارج از کشور روبرو بوده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگی معلمان در فراخوان خود خواستار اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد حقوق اعضای هیأت علمی است.

آموزگاران بازنشسته نیز خواهان همسان‌سازی حقوقی هستند.

فرهنگیان از شرایط حقوقی و صنفی خود ناخشنودند و می‌کوشند با اشکال مسالمت‌آمیز و‌ مدنی خواسته‌های خود را طرح و پیگیری کنند، اما با سرکوب مقام‌های انتظامی و امنیتی مواجه می‌شوند.

این درو از حرکت اعتراضی معلمان ایران مورد حمایت اقشار مختلف جامعه قرار گرفته؛ از جمله حمایت دانش‌آموزان و اولیاء آنها را نیز به همراه داشته است. روز گذشته بسیاری از دانش‌آموزان با در دست گرفتن پلاکلاردهایی از مطالبه‌گری معلمان خود حمایت کردند.

همچنین بازنشستگان که برای روز یکشنبه برنامه گردهمایی اعتراضی داشتند، به دلیل حمایت از تحصن سراسری معلمان، تجمع خود را برای روز دوشنبه ۲۲ آذرماه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

به گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، تعداد زیادی از مدیران و معاونان با معلمان اعتصابی همراهی کردند.

دکمه بازگشت به بالا