اخبارحقوق بشر

حشمت‌الله طبرزدی نسبت به سوء قصد به جان گوهر عشقی هشدار داد

حشمت‌الله طبرزدى، دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران امروزبا انتشار بیانیه ای سوء قصد به جان “گوهرعشقی” توسط عوامل جمهوری اسلامی را محکوم کرد.

گوهر عشقی مادر ستار بهشتی است که فرزندش در آبان ۹۱ و پس از بازداشت زیر شکنجه، پلیس فتا جان باخت.

آقای طبرزدی در بخشی از بیانیه خود آورده است: در آستانه ی  سالگرد  قتل حکومتی دوست عزیزم ستار بهشتی، نیروهای امنیتی،  مادر، خواهر، داماد و کودکان سحر بهشتی را بازداشت میکنند و انها را زیر فشار قرار میدهند تا بنیاد ستار بهشتی، را منحل اعلام کنند.

آقای طبرزدی ادامه می دهند، بانو گوهر عشقی، مادر آزادی و مادر ستمدیده اما شجاع و مبارز، به این خواسته ی کاملا غیر قانونی و زور مدارانه،پاسخ ،نه، میدهد.

نیرو های امنیتی تحت امر رئیسی-اژه ای- تائب، زیر فشار افکار عمومی، ناچار به آزادی این خانواده میشوند. اما فشار و تهدید های آنها پا بر جا می ماند، بلکه بتوانند، بانو گوهر عشقی را وادار به تسلیم در برابر خواست، غیر قانونی خود کنند.

مدتی می گذرد تا این مادر ستمدیده را در کوچه، پس کوچه های رباط کریم، تعقیب کرده و به جان او سوئ قصد کنند. از  مبلغان رژیم شیطانی ولی فقیه، بعید نیست، ادعا کنند، این بانو، خود به جان خود قصد سوئ کرده یا هوادارانش، دست به اقدام تروریستی، علیه او زده تا نظام مقدس را بدنام کنند!؟

اینک، اقدام تروریستی علیه بانو گوهر عشق، در روز روشن، در جلوی چشم کسانی است که حتا پستو خانه های شهروندانی چون گوهر عشقی و آرامگاه ستار بهشتی را در رصد دوربین های خود قرار داده اند.

من به شدت این اقدام تروریستی علیه بانو گوهر عشقی را محکوم کرده و به همه ی مبارزان سیاسی و کنشگران مدنی در کشور، نسبت به ترورهایی از این دست هشدار میدهم و  از نهاد های حامی حقوق بشر و سلامت کسانی که برای ازادی و عدالت، مبارزه میکنند، میخواهم نسبت به چنین اقدامات به شدت خطرناک، سکوت نکنند.

زیرا حاکمان کنونی در رژیم ولایت فقیه، از همه گونه پتانسیل برای ترور و جنایت، بر خوردار هستند.

بنیاد ستار بهشتی گزارش داده است که گوهر عشقی مادر ستار بهشتی، روز پنج‌شنبه ۱۸ آذر ماه در راه مزار فرزندش، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و از ناحیه سر و صورت مجروح شد.

انتشار تصاویری از صورت کبود این مادر سالخورده، خشم افکار عمومی ایران در فضای مجازی را به دنبال داشته است.

دکمه بازگشت به بالا