اخبارتازه‌های سیاسی

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا «طرح متوقف‌کردن پهپادهای ایران» را تصویب کرد

پس از آنکه روز سه‌شنبه ۱۶ آذر، طرح متوقف‌کردن پهپادهای ایران از سوی قانون‌گذاران هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه گردید، دیروز، رئیس این کمیته، با صدور بیانیه‌ای از تصویب «طرح متوقف‌کردن پهپادهای ایران» استقبال کرد.

گرگوری میکس در بیانیه خود ضمن اشاره به تهاجم پهپادی فزاینده جمهوری اسلامی علیه سربازان آمریکایی، کشتی‌های تجاری، و شرکای واشنگتن در منطقه تاکید کرد «کنگره این اقدامات را بر نمی‌تابد و دولت بایدن فعالانه به آنها رسیدگی خواهد کرد.»

به گفته رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: این قانون (در صورت تصویب) اجازه خواهد داد به تهدید ایران و تاکتیک‌های تهاجمی پهپادی نیروهای مورد حمایتش در منطقه علیه آمریکا بهتر پاسخ داده شود.

در بخشی ازین طرح تاکید می شود که تحریم های ایالات متحده بر برنامه تسلیحات متعارف ایران شامل تامین، فروش یا انتقال هواپیماهای بدون سرنشین به یا از ایران اعمال خواهد شد.

این طرح در حالی در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده است که جلسه دوم از دور تازه مذاکرات احیای برجام در وین از روز پنج شنبه آغاز شده است.

در تاریخ ۲۹ اکتبر سال جاری، واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد که ۴ فرد و دو نهاد مرتبط با توسعه برنامه پهپادهای ایران را شامل می‌شود.

بنا به اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا این تحریم‌ها افراد و نهادهای مرتبط با برنامه توسعه پهپادهای ایران را هدف قرار می‌دهد که سپاه پاسداران از آنها برای حمله به نیروهای آمریکایی و کشتی‌های بین‌المللی در منطقه خلیج استفاده می‌کند.

روز ۲۰ اکتبر سال جاری پایگاه نیروهای آمریکایی در تنف در جنوب سوریه هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

مقام‌های آمریکا بر این باور هستند که ایران در این حمله به پایگاه نظامی این کشور در جنوب سوریه دست داشته است.

همچنین طی ماه‌های اخیر به خانه نخست وزیر عراق حمله‌ای پهپادی صورت گرفت که به نوشته رویترز پهپادها و مواد منفجره مورد استفاده در این حمله ساخت ایران بودند.

دکمه بازگشت به بالا