اخبارتازه‌های سیاسی

شریعتمداری: بستن تنگه هرمز حق مسلم ایران است

حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان با اشاره به اقدام وزارت دادگستری آمریکا در مصادره محموله‌‌ سلاح ارسالی سپاه پاسداران برای حوثی‌ها و محموله نفتی ارسالی به ونزوئلا، «بستن تنگه هرمز را حق مسلم جمهوری اسلامی ایران» خواند و افزود که نباید در انجام آن تردیدی به خود راه دهیم.

پیش از این وزارت دادگستری آمریکا شانزدهم آذر ماه در بیانیه‌ای از مصادره دو محموله سلاح‌های سپاه پاسداران برای حوثی‌های مورد حمایت ایران در یمن، شامل ۱۷۱ موشک زمین به هوا و هشت موشک ضدتانک، و یک میلیون و صد هزار بشکه محصولات نفتی ایران برای ونزوئلا خبر داد.

بنابر بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، نیروی دریایی ایالات متحده محموله سلاح سپاه پاسداران را طی گشت‌زنی در دریای عرب از دو کشتی توقیف کرده بود. محموله محصولات نفتی ارسالی از ایران به ونزوئلا نیز که از چهار کشتی در دریای عرب کشف شده بود به مبلغ بیش از ۲۶ میلیون دلار به فروش رسید و عواید آن احتمالا به قربانیان تروریسم دولتی پرداخت می‌شود.

شریعتمداری، در شماره پنجشنبه هجدهم آذر ماه روزنامه کیهان همچنین گفته است: اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا در آستانه از سرگیری مذاکرات وین صادر شده است و بی‌تردید، انتخاب زمان صدور این اطلاعیه با مذاکرات وین و دست خالی آمریکا و غرب در دور جدید مذاکرات، ارتباط غیر‌قابل انکاری دارد.

دکمه بازگشت به بالا