اخبارتازه‌های سیاسی

بریتانیا: ایران به برجام برگردد، این آخرین شانس تهران است

امروز لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا از ایران خواست به پایبندی به برجام برگردد. او هشدار داد این «آخرین شانس» ایران برای چنین کاری است.

خانم تراس در اندیشکده چتم‌هاوس گفت: «این واقعا آخرین شانس ایران برای برگشت به برجام است و قاطعانه از آنها می‌خواهم چنین کنند، چرا که ما مصمم هستیم با همکاری با متحدانمان از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کنیم.»

دیروز سه‌شنبه ۱۶ آذر وزیر امور خارجه فرانسه گفت انتظار می‌رود مذاکرات درباره احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران روز پنجشنبه در وین از سر گرفته شود. او در عین حال گفت بیم آن دارد که ایران وقت‌کشی کند.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در یک کمیته پارلمان فرانسه و درباره هفتمین دور مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی گفت: مذاکرات درباره احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران روز پنجشنبه در وین از سر گرفته شود.

مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در وین، در شرایطی برگزار می‌شود که دیپلمات‌های کشورهای دیگر به دلیل امتناع تهران از گفت‌وگوهای مستقیم با واشنگتن، نقش واسط را ایفا می‌کنند.

مذاکرات هفته گذشته با ابراز ناراحتی مقامات اروپایی و آمریکایی از خواسته‌های گسترده دولت جدید ایران، تحت ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، بی‌نتیجه ماند.

مقامات ایرانی می‌گویند از خواست‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کنند. مقامات آمریکایی هم می‌گویند ایران در دور هفتم مذاکرات جدیت نشان نداد.

دکمه بازگشت به بالا