اخبارتازه‌های سیاسی

تور منطقه‌ای ولیعهد سعودی از عمان آغاز شد

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، امروز دوشنبه ۶ دسامبر سفر منطقه‌ای خود را به کشورهای عمان، بحرین، قطر، امارات و کویت آغاز کرد.

تور منطقه‌ای ولیعهد سعودی در آستانه اجلاس سران شورای همکاری خلیج که قرار است به میزبانی ریاض در اواسط ماه جاری برگزار شود، صورت می‌گیرد.

به گزارش دویچه‌وله آلمان، منابع آگاه در ریاض تصریح کردند: این سفر بر تقویت همکاری و هماهنگی میان کشورهای شورای همکاری در همه زمینه‌ها و مسائل مورد اهتمام منطقه از جمله پرونده هسته‌ای و موشکی ایران و مناسبات دوجانبه متمرکز خواهد بود.

بر پایه گزارش خبرگزاری دویچه وله آلمان، در این سفر همچنین امکان حل همه جانبه بحران یمن بر اساس ابتکار شورای همکاری و خروجی کنفرانس گفت‌وگوی ملی یمن و قطعنامه شماره ۲۲۱۶ شورای امنیت و ابتکار عربستان برای پایان دادن به بحران یمن، تحولات عراق در سایه نتایج انتخابات پارلمانی اخیر، وضعیت سوریه، تازه‌ترین تحولات فلسطین، اهمیت یکپارپه‌سازی مواضع در قبال مسائل سیاسی منطقه و جهان، در پیش گرفتن سیاست مستقل شورای همکاری برای مقابله با دگرگونی‌های بین‌المللی و پیشبرد شراکت برای تحقق چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان رایزنی خواهد شد.

در همین رابطه، منبعی دیگر به این خبرگزاری گفته است: رفع اختلافات ژئوپولوتیک و افزایش روند همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه امنیتی، دفاعی، اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان کشورهای شورای همکاری از جمله محورهای این سفر خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا