اخبارتازه‌های سیاسی

رسانه‌های ترکیه: طرح ترور اردوغان خنثی شد

رسانه‌های ترکیه از کشف و خنثی کردن طرح ترور رجب طیب اردوغان در جنوب این کشور خبر داده‌اند. ظاهرا قرار بود این طرح با انفجار بمبی که زیر خودروی پلیس در نزدیکی محل سخنرانی اردوغان کار گذاشته بود انجام شود.

رسانه‌های ترکیه می‌گویند، پلیس این کشور توانسته بمبی را که زیر خودروی پلیس در نزدیکی محل سخنرانی رجب طیب اردوغان، رئيس‌جمهور این کشور کار گذاشته شده بود کشف و خنثی کند.

خبرگزاری آناتولی نوشته است، این بمب در شهر “نصیبین” کشف و خنثی شد.

قرار بود که نیروهای پلیس با خودروهای خود از این شهر به “سعرد” (سیرت) بروند؛ جایی که بنا بود اردوغان در آن‌جا سخنرانی کند.

روزنامه‌های “ینی شفق” و “حریت” نیز از این طرح و کشف و خنثی کردن آن خبر داده‌اند.

رسانه‌ها می‌گویند، این بمب از دور کنترل می‌شده است. تحقیقات در این زمینه به جریان افتاده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که در پی سقوط شدید ارزش لیر ترکیه طی روزهای گذشته مردم این کشور در اعتراض به سیاست‌های مالی دولت دست به تظاهرات زده‌اند.

معمولا عملیات تروریستی در ترکیه به گروه داعش یا شبه‌نظامیان کرد جدایی‌طلب نسبت داده می‌شود، اما طرفداران فتح‌الله گولن، یکی از رهبران مذهبی ترکیه در آمریکا نیز هم از طرف حزب حاکم و هم احزاب مخالف متهم به طرح کودتا علیه دولت در سال ۲۰۱۶ هستند.

دولت ترکیه بارها اعلام کرده که هواداران گولن در دستگاه‌های مختلف، از جمله پلیس نفوذ کرده‌اند.

گفتنی به تازگی روابط ترکیه با کشورهای عربستان، امارات و مصر رو به بهبود است و طی سالهای‌ گذشته، این کشور بر سر خرید موشک‌های «اس -۴۰۰» از روسیه، روابطش با آمریکا دچار تنش شده است.

دکمه بازگشت به بالا