اخبارتازه‌های سیاسی

ماجرای پهپاد چهارمحال و بختیاری چه بود/ سقوط یا فرود اضطراری؟

مردم محلی در شهرستان کوهرنگ صبح امروز خبر از سقوط یک فروند پهپاد دادند و حالا مسئولان می‌گویند این پهپاد در منطقه کوهرنگ فرود اضطراری داشته است.

شهروندان تصاویری از حمل یک پهپاد توسط هلی‌کوپتر را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که به‌نظر می رسد در این منطقه سقوط کرده است.

جعفر مردانی معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری اما؛ امروز در گفت‌وگو با فارس در خصوص جزییات فرود اضطراری یک پهپاد در منطقه میهه شهرستان کوهرنگ، گفت: این پرنده به منظور بارور کردن ابرها به حرکت درآمده بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری اما در خصوص جزئیات این حادثه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: این پرنده ساعت ۱۹ روز پنج شنبه یازدهم آذر از فرودگاه شهرکرد به سمت غرب شهرکرد به منظور بارور کردن ابرها به حرکت درمی‌آید.

جعفر مردانی افزود: به علت شرایط نامساعد منطقه کوهرنگ و وزش شدید باد، این پهپاد در ساعت ۲۰ اقدام به باز نمودن چتر و فرود اضطراری می‌کند و روز گذشته توسط کارشناسان به صورت زمینی به مبدا منتقل شده است.

روز یک‌شنبه، ۱۴ آذر مردم محلی تصاویری از حمل یک پهپاد توسط هلی‌کوپتر را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که نشان می‌داد یک پهپاد ساقط شده توسط نیروهای سپاه پاسداران در حال جابجایی است.

شبکه خبر درباره نوعیت پهپاد پیدا شده در حوالی کوهرنگ آنرا شبیه پهپاد ایرانی سیمرغ و آمریکایی RQ-۱۷۰ اعلام کرده است.

در گزارش شبکه خبر همچنین آورده شده که «اساس گزارش های تائید نشده، این پهپاد ابتدا با بالگرد از ارتفاعات پایین آورده شده و سپس با کامیون تریلی از محل منتقل شده است».

دکمه بازگشت به بالا