اخبارتازه های اجتماعی

به‌رغم مقررات، اتباع آفریقای جنوبی وارد ایران شدند

فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به گسترش سویه اومیکرون و اقدامات کشورها برای مقابله با آن گفته: با وجود این که قرار بود به اتباع کشورهای هند، پاکستان و آفریقای جنوبی اجازه ورود داده نشود، اما پلیس گذرنامه بندرامام، با صدور روادید برای این اتباع به آن ها اجازه داده تا از کشتی خارج و وارد شهر شوند.

طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و در این مدت ۳۱۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند.

به گفته وزارت بهداشت ایران مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۲۰۰ نفر رسید و مجموع بیماران مبتلا به کرونا در ایران به ۶ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۴۶۵ نفر رسیده است.

سه هزار و ۲۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها بستری هستند.

وزارت بهداشت ایران گفته که در شبانه روز گذشته در ۹ استان ایران شامل کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، قزوین، بوشهر، ایلام، قم، کرمانشاه، البرز و مازندران، هیچ موردی از مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا گزارش نشده است.

در حال حاضر دو شهر ایران در وضعیت قرمز، ۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۸۴ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

در این میان بروز اومیکرون، سویه تازه کرونا باعث نگرانی‌ها در سطح جهان و ایران شده و مسوولان بهداشتی در مورد لزوم واکسیناسیون کامل برای مقابله با موج تازه کرونا هشدار داده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا