اخبارتازه‌های سیاسی

تجمع معلولان در سه نقطه کشور در اعتراض به اجرا نشدن قانون و عدم اختصاص بودجه

امروز شنبه، اعضای کمپین حمایت از معلولان در سه نقطه کشور دست به تجمع اعتراضی زدند. آنها به وضعیت معیشتی ۳۰۰ هزار معلول معترض هستند.

اعضای کمپین حمایت از معلولان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی، اعتراض خود را به وضعیت معیشت آنها اعلام کردند. روی این پلاکاردها نوشته شده بود: «بودجه معلولان کجاست؟» «اجرای قانون معلولان حق مسلم ماست».

آنها در تهران، در برابر سازمان برنامه و بودجه جمع شده بودند. همچنین در خراسان رضوی، در برابر استانداری و در شهرستان سقز نیز در برابر فرمانداری تجمع صورت گرفت.

خواسته معلولان دریافت حداقل دستمزد به عنوان کمک معیشتی ماهیانه است. این موضوع ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان را شامل می‌شود.

براساس این ماده، دولت وظیفه دارد که کمک هزینه افراد دارای معلولیت بسیار شدید و شدید را در نظر بگیرد. معلولینی که فاقد شغل و درآمد می‌باشند. دولت بایستی به میزانی حداقل دستمزد سالانه را تعیین و اعتبارات لازم را در قوانین بودجه سالانه کشور مدنظر قرار دهد.

هم اکنون ۳۰۰ هزار معلول ماهانه بابت خانوار تک نفره ۳۵۰ هزار تومان، ۲ نفره ۵۲۰ هزار تومان، ۳ نفره ۷۰۰ هزار تومان، ۴ نفره ۹۰۰ هزار تومان و ۵ نفر به بالا، بیشتر از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا